[LUGOS] media knjižnice

Jure Repinc jlp at holodeck1.com
Wed May 14 08:21:34 CEST 2008

On Tuesday 13 of May 2008 18:21:17 Miha wrote:
> KDE4 uporablja Phonon - svojo lastno tehnologijo, ki so jo že vključili v
> Qt.
Phonon je v bistvu samo programski vmesnik (se pravi API) za večpredstavnost,
ki pa potem v ozadju dejansko uporabi enega izmed ostalih sistemov za
predvajanje videa (se pravi Xine ali GStreamer, odvisno kaj imaš na sistemu in
podpira tudi zadeve ala DirectShow na Windows in QuickTime na Mac OS). Nekako
je poanta za Phonon to, da olajšajo programiranje multimedijskih
predvajalnikov oz. dodajanje podpore za multimedijo v programe. Do sedaj si
pač moral za vsak ta večpredstavnostni sistem napisat svojo podporo, svoj
pogon. Sedaj pa samo uporabiš API od Phonona za vse ostale umazane podrobnosti
v ozadju bo pa Phonon poskrbel. Dobro je potem tudi to da če se kak sistem v
ozadju spremeni (ali pa kak nov nastane ali pa kak propade), da je potrebno
samo poštimati Phonon da vse pravilno podpira v obstoječih programih pa ti ni
treba spreminjat nič.

> Kar pa se Vlc in Mplayerja tiče oba sta predvajalnik  videov, ki lahko
> uporabljata razčične knjižice in pa seveda kodeke za predvajanje videa ali
> glasbe.
>
> Mplayer se mi zdi, da je malo zastaral, medtem ko vlc dela odlično (samo
> firefox-plugin je malo beden).
No ja ne samo video, v bstvu tudi glasbe/zvoka., podobno Xine in FFmpeg.
Seveda se zna tud zgodit, da kaka knjižnica kako stvar dobro dela in potem en
drug sistem uporabi to knjižnico, se pravi GStreamer lahko uporabi FFmpeg.

Have a great time,
Jure "JLP" Repinc

--
JLP's Blog - http://jlp.holodeck1.com/blog/