[LUGOS] Appliance vs. server

Blaz Podrzaj b at thz.net
Tue Feb 26 20:46:02 CET 2008

Se jaz primesam svoje blodnje...

Quoting Nejc Skoberne <nejc at skoberne.net>:

> recimo da bi rad vzpostavil visokoperformancno (gigabitno) interno
> usmerjanje med
> kakimi 3-5 subneti v neki firmi. Kako naj sefu pokazem, da se bolj
> splaca postaviti
> Linux/BSD masino (recimo ProLiant ML110G5 so ultra poceni) z
> dodatnimi mreznimi,
> ISC-DHCPjem, pf/iptables kot kaksen Cisco/Juniper router?

Se pravi dejansko moras pokazati eno na eni strani, drugo na drugi in
primerjavo
med njima. Ze samo to, da bos to pokazal je dragoooo!

S tremi besedami: "Se ne splaca."

Ko tole berem, predvidevam, da gre za firmo z vsaj 500 zaposlenimi na vecih
lokacijah, ker drugace ne rabis taksne infrastrukture, petih VLAN-ov in
podobne
navlake ala fizicno locenih varovanih segmentov etc.

> Kje sploh najdem v Sloveniji kaksen cenik takih appliance-ov? Kaksne imate vi
> izkusnje, ali se taksne "tailor-made" resitve sploh splacajo?

Ce je Linux bolj "featuresk" in "zastonj", to ne pomeni, da je v koncni fazi
boljsi in cenejsi.
Tako kot je Andraz rekel... Linux je hackable, samo v enterprise okolju ti ne
rabis "hackable" zadev ampak preprosto delujoce resitve z graficnimi vmesniki
in  navodili v papirnati obliki, kjer je v tockah od ena do 10 opisan postopek
restavracije kompletnega omrezja (1. ugasni Catalysta, 2. izvleci flash
kartico...) in ta postopek mora v krizni situaciji znati izvesti
prakticno vsak
zaposleni (tudi snazilka). Pri Linuxu pac ni tako... vsak sef rece "Saj
imamo mi
tegale studenta, ki za 10 centov na uro rihta zadevo, da vse dela."...
in potem
ta student odraste ter gre. Sef ga ne pogresa, saj vse dela se
naslednja 3 leta
(skratka zelo poceni), potem se pa zgodi "power failure" in sistemi se ne
postavijo nazaj, noben v firmi pa ne zna niti si ne upa SW-ja spraviti k
zivljenju. Nato je treba na vrat na nos outsource-ati neko "strokovno" ekipo,
ki to  tako mastno zaracuna, da ti odplakne vse kar si prej v 5 letih
prisparal
z onim studentom poleg tega pa ti firma zaradi tega stoji recimo vec
dni. Zaradi
takih nespametnih odlocitev sefov, ki mislijo kako bodo na hitro nekaj
prisparali, se potem firme zadolzujejo za vec 100k evrov majhne do vec M evrov
velike.

Linux ljudje niso rasli iz enterprise okolja in niso vajeni sistematike. Vse
bazira na tezi "Valda, to se da za salo naredit na Linuxu!", in nekem kvazi
testiranju (OS produktov). Vse se da poflikati... flika na fliko na
fliko... na
koncu (ko flikarja/studenta ni vec) pa placas resno ekipo, da ti te flike
razvozla in dekriptira ter spravi skupaj navodila v papirnati obliki. Ta
navodila so se vedno tako komplicirana, da je v koncni fazi ceneje na novo
kupiti Cisco opremo z outsource-ano podporo kot pa za zivljenje prvotnega
sistema redno placevati par inzenirjev.

Skratka bottom line je; Lahko uporabis Linux in OS produkte, vendar mora biti
kompleten sistem rigiden, enostaven za nadgradnje in nadzor ter predvsem
dokumentiran. Skratka, zadeva mora funkcionirati kot avion. Flight engineer na
avionu ima 3 debele fascikle postopkov in navodil kaj narediti v doloceni
situaciji pa se zdalec ni tako neumen kot je lahko neumen nek mrezni
administrator.

Za moje pojme... Linux je boljsi, z Linuxom se da vse, samo to se zdalec ne
pomeni, da je lahko cenejsi in smotern v nekem enterprise okolju.

lp,B