[LUGOS] Qmail - Bitdefender

Bostjan Mercun bostjan at niansis.com
Tue Apr 22 22:05:30 CEST 2008

Zivjo

Marko Kadunc wrote:

> Zgornji ukaz mi pa vrne sledečo zadevo ki je pa meni žal nerazumljiva
> (sem šel gledat te direktorije a datoteke svstat ni notri)
> root at server:/var/qmail/bin <mailto:root at server:/var/qmail/bin># which svstat
> which: no svstat in
> (/usr/local/sbin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games)

To ravno to pomeni in sicer, da v teh direktorjih ni te datoteke.

> Ko je bilo potrebno restartati mail sem šel v /etc/rc.d/ in vpisal
> ./qmail.restart tole je pa vsebina te skripte
>
> echo "retartig qmail..."
> killall qmail-send
> killall qmail-queue
> killall tcpserver
>
> sleep 1
>
> /bin/sh -cf '/var/qmail/rc &'
> /usr/local/bin/tcpserver -R -l 0 -x /etc/smtp.cdb -u 1003 -g 102 0 smtp

OK, najbolj enostavna varianta.

Poslji se vsebino /etc/<smtp> file-a. Tistega, iz katerega s pomocjo
tcprules generiras smtp.cdb. V skoraj vseh navodilih je to smtp.rules.
Ce ga ni, grepaj datoteke za vsebino ":allow" in bos nasel pravega.

> Ker ne vem nič o patchu (žal nisem jaz instaliral tega qmaila) sem kar
> preimenoval predzadnjo ker je imela novejši datum.
> Restartal qmail a žal ni spremembe (Tudi tisto linkano datoteko sem
> preimenoval ker je ne znam odlinkat)
> trenutno stanje je takšno
> -rwxr-xr-x   1 root   qmail   371 2005-04-09 21:26 qmail-qstat*
> -rwx--x--x   1 qmailq qmail 14752 2005-04-20 23:04 qmail-queue*

Tu si za zacetek izgubil suid bit. Napisi chmod u+s qmail-queue. File
mora imeti taka dovoljenja kot ostali qmail-queue*(-rws--x--x).
Spremeni se to. Po tem poizkusi restartati qmail in poglej po logih. Ce
se ne bo delalo, poslji se kaksen log ali kakrsnokoli napako.

> lrwxrwxrwx   1 root   root     35 2005-04-20 23:04
> qmail-queue-bd-nedelujoci -> /opt/BitDefender/bin/qmail-queue-bd
> -rws--x--x   1 qmailq qmail 14752 2005-04-09 21:26 qmail-queue-real_old*
> -rws--x--x   1 qmailq qmail 14752 2005-04-09 21:26 qmail-queue.backup-bd*
> -rwx--x--x   1 qmailq qmail 14752 2008-04-22 19:04 qmail-queue.backup_arhiv*

Se eno ugibanje... ce pricakuje qmail ime datoteke qmail-queue-bd,
preimenuj qmail-queue v qmail-queue-bd, oz. naredi link qmail-queue-bd,
ki bo kazal na qmail-queue. (rm qmail-queue-bd-nedelujoci; ln -s
qmail-queue qmail-queue-bd).

To pise v /etc/smtp.rules.

> Se opravičujem za smetenje samo sem že čisto na koncu z živci ker nimam
> pojma kaj storiti

Si predstavljam, sploh, ce ti ljudje tezijo, ker jim maili ne delajo.
Take stvari je treba najprej probat na kaksnem testnem strezniku, sploh,
ce ne poznas toliko streznika, da ga znas postavit nazaj, ko gre nekaj
narobe. Drugace se ti zna administracija se zamerit :)

> Ali je mogoče še kakšen predlog. Imam možnost tudi dostopati do
> delujočega qmaila a je na žalost precej starejši (datoteke imajo datum
> 2003 in tudi druge velikosti so)

Starost ni toliko pomembna (Ker se qmail ze zelo dolgo ni spreminjal,
prav tako ostajajo patchi vecinoma enaki) kot to, na kaksen nacin je bil
preveden. Predvsem od patchev je odvisno, kaksni so potem binary-ji in
na kaksen nacin se klicejo. Moznosti imas vec, od netqmail paketa, do
navodila na lifewithqmail in qmailrocks, pa jasno imas potem moznost
narest se cisto svojo varianto.

Z delujocim streznikom komot primerjas, sploh drevesna struktura,
dovoljenja in lastnistva se morajo vecinoma ujemat.

lp