[LUGOS] Smernice Pinga ali pogreb legende

Miha Tomšič miha.tomsic at gmail.com
Wed Oct 3 10:00:13 CEST 2007

Hojla!

On 10/2/07, Miha <smihael at gmail.com> wrote:
> za Pingo se zdi kot da je mrtev. Obstajajo razne neuradne izdaje, vendar je
> bil zdanji prispevek v dopisnem seznamu iz marca. Čas je da spackamo novo
> verzijo in tako ponovno ujamemo že prehiteno Evropo v uporabi Linuxa na
> javnih, zlasti šolskih računalnikih.

Pingo je vedno živel od zagnanosti parih posameznikov in žal nikoli ni
dobil širše baze razvijalcev. Verjetno tudi zato, ker vpleteni nismo
imeli časa in volje, da bi se ukvarjali z vzgojo novega (mlajšega)
kadra, ki ga - iskreno rečeno - niti ni bilo. In tako smo se upehali
in iztrošili - tudi Duracell(TM) ima omejen rok trajanja.

Pingo je bil najprej osnovan na RedHatu, potem pa na Fedori. Vmes so
bile že debate o SuSE-tu, Ubuntuju in tudi CentOSu, ampak, da
pokrijemo želje in pričakovanja naših uporabnikov smo ostali zvesti
Fedorini družini.

Kakšno znanje poseduje stara utrujena ekipa?
- priprava paketov RPM,
- dodajanje prevodov v pakete,
- menjava slik v paketih,
- priprava distribucije (bootable DVD),
- sodelovanje pri lokalizaciji Fedore.

Cilj Pinga je bil, da ponuja enostavno in poslovenjeno distribucijo
Linuxa, ki je dovolj sveža, da lahko zadovolji najbolj nervozne
uporabnike. Pingo ni ciljal na strežnike, sicer bi se odločili za bolj
konzervativno osnovno distribucijo (Debian, Centos...). Velikega
pomena je razširjenost osnovne distribucije, kar pomeni dobro
preverjeno osnovno distribucijo in obilico dodatnih paketov v
združljivih repozitorijih.

Priprava lastne distribucije pomeni, da se moraš na neki točki
odločiti, katere pakete boš pripravljal sam in katere boš vzel iz
originalne distribucije in/ali združljivih repozitorijev. Rok P. je
bil pri tem precej bolj strikten in je bil zagovornik rebuildanja vseh
"izposojenih" paketov, pod mojo komando pa smo se enostavno naslonili
na obstoječe "tuje" pakete, ker je bil povod vsaj ene zmešnjave z
odvisnostmi med paketi.

Če narediš lastno jedro, lahko vanj vključiš vse dobrote ki si jih
zaželiš (NTFS, NTFS R/W, fireless...), a hkrati se obvežeš redno
slediti popravkom jedra in hkrati nisi več združljiv s paketi, ki
prinašajo dodatne module. Ker nismo imeli nikoli množice razvijalcev,
ki bi ponovno prevedli nove pakete in jih preizkusili, smo ostali
vedno nekje na robu enostavne uporabe in velike količine dela za
razvijalce. Mogoče bi že avtomatiziran sistem za gradnjo paketov in
dostopnost na testnem repozitoriju zadoščal, da bi imeli več
testerjev.

> Morda bi barvo gumba še bolj poudaril - lahko pošljem tudi izvorne SVG
> datoteke. V kratkem bom poslal še izgled Pozdravnega okna.

Velikokrat smo poslušali ocitke, da je Pingo grd in da je bedno
oblikovan. Razen osnovnih ikon in napisov, Pingo sploh ni bil nikoli
oblikovan, ampak je bil samo zložen skupaj, kar se grafične podobe
tiče.

Mihael, Pingo ne potrebuje novega logotipa in nove pisave (Pingo je
izpisan z ITC Officina Sans Bold, če se ne motim), ampak primerno
umestitev v "splashe", ozadja, bannerje, žrehte... Dodajanej novih
tem, menjava privzete teme, okraskov itd. zahteva ponovno rebuildanje
osnovnega KDE-ja, česar ni tako malo - s primerno avtomatizacijo, bi
tudi to šlo, ampak spet bi se znašli s kupom paketov, ki jih mora
nekdo preveriti in pretestirati.

> Sedaj pa k tehnični plati morebitne izdaje:
> * dobro bi bilo če bi bila omogočena podpora .deb paketom z apt
> * ohranitev .rpm paketov

Pingo je RPM distribucija in nikoli ne bo podpirala .deb paketov.
Zakaj? Kratek odgovor je, da bi bilo to tehnološko nesmiselno, razen,
če se najde množica razvijalcev, ki bi si želela narediti svetovno
atrakcijo in poenotiti vse paketne sisteme.

> * prenos drobtinic z Suse in Fedore (Beagle, Kmenu Kickoff)

Ja, če se najde kup razvijalcev in testerjev.

> * ažurnost posodobitev - neposredna podpra za Debian repozitorije

Ponovno. Podpora za Debian repozitoriej se en bo zgodila, razen če...
(glej zgoraj)

> * preprostost namestitve Ubuntu Live CD sistem z namestilnikom

Grrr.... Pingo je distribucija, ki temelji an Fedori, Ubuntu je povsem
druga žival.

> * Ustvaritev grafičnih namestilnikov za originalne izvedljive datoteke
> lastniških gonilnikov, kodekov, Sun Javo, Adobe Flash, ...

Moj starodavni sem je bil, da bi pripravil povsem nelegalno verzijo
Pinga a.k.a. PingoBlack, ki bi vseboval vse, česar ne smemo
distribuirati (Java, kodeki, flash, RealPlayer, Acrobat, gonilnike
nVidia in Ati...), skratka točno to, kar bi vsi radi :) Seveda v i386
in x86_64 različici.

(glej http://stanton-finley.net/fedora_core_5_installation_notes.html
in http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f7.html)

> Kdo bi bil sploh pripravljen sodelovati?

To tudi mene zelo zanima :)

Če kaj poznam tale podalpski zaselek, sem prepričan, da bi pred dobil
razvijalce in testerje za PingoBlack, kot pa za "čisti" Pingo.

Srešno, Mikka