[LUGOS] Varovanje podatkov na strežniku

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Tue May 8 16:35:03 CEST 2007

Howdy!

Nejc Škoberne wrote:

> Saj lahko delaš RAID-5 brez kontrolerja - softverski RAID-5. Čim več
> diskov
> imaš, tem boljše je razmerje prostor/cena/varnost. Jaz to sicer počnem v
> FreeBSDju, vendar tudi Linux to lepo zna.

Zgornja trditev popolnoma drži za razmerje prostor/cena, za varnost pa
ne ravno.

Varnost s številom diskov pada. Primer (precej pretiran, za
ilustracijo): če ima en disk zanesljivost na časovno enoto recimo 0,8
(torej je 20% verjetnost crashiranja), potem imasta dva enaka diska
(vsak posebej kajpada isto kot eden) skupaj le še 0,64, trije 0,512, ...
5 diskov le še 0,328. Zato se pri večji količini diskov v enem RAID
polju dodaja še ti 'spare', ki poskrbi za avtomatski rebuild v primeru
okvare. Tako se zmanjša verjetnost da v istem polju crkne še en disk
preden prvega zamenjamo.

--

Peace!
  Mkx

-- perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc