[Soupek] Re: [LUGOS] prehod na opensource

Matjaz Kljun matjaz.kljun at pef.upr.si
Mon May 7 10:14:35 CEST 2007

Staš Bevc wrote:
> no, bom še jaz nekaj pripomnil:
>
> matjaž je z vmplayerjem mislil vmware player
> (http://www.vmware.com/products/player/) s katerim smo se v celoti
> znebili potrebe po dualbootu. poleg tega študentom pokažež kako se
> zlahka lahko tudi doma znebijo winsow. občutek da lahko vse narediš v
> linuxu je čisto drugačen, kot če moreš za nek (butast) program
> rebootat v winse.

Hvala Staš za popravke!

Dualboota smo se sicer znebili že s postavitvijo enega računalnika na
katerega smo namestili W2k3 in na
katerega lahko študenti naredijo rdesktop povezavo (ikono imajo na
svojih Gnome namizjih). Poglavitnega
pomena je, da uporabljajo enako uporabniško ime in dobijo v obeh OS
svoje podatke na voljo (LDAP, Samba,
NFS).

Ker pa v remote načinu ne deluje vsa  programska oprema (SPSS, ki ima
sicer tudi OSS različico Octave, vendar
je starejše profesorje zelo težko privaditi na nov program), imamo na
voljo tudi Vmware sliko Win sistema na
vsakem računalniku posebej. V njem seveda deluje vsa programska oprema.

Nekaj v številkah: prvi letnik Matematike in Računalništva na Pedagoški
fakulteti obiskuje redno približno
25 ljudi. 5 deklic je na namestitvene delavnice prineslo svoje prenosne
računalnike in želelo imeti nameščene
Ubuntu OS (ključna je bila namestitev vmware playerja in Win slike, ker
so bile na tako okolje že navajene).
Nekaj študentov si je razne Linux distribucije namestilo že prej. Po
naših podatkih dobrih 30% naših študentov
uporablja Linux za privzeti OS. In to bodo bodoči učitelji matematike in
računalništva na osnovnih ter srednjih
šolah :).

Smeri predšolska vzgoja in Razredni pouk ravno tako uporabljajo Ubuntu v
predavalnicah. Je pa odpor pri
teh študentih (predvseh prvih letnikov) neverjeten. Se pa skozi leto
potolažijo in uporabljajo Gaim (Pidgin)
FF in svoj Gmail račun. Redko OOo. Torej jim za 90% vseh potreb Ubuntu
zadostuje in to jim počasi pride
pod kožo = ideja, da obstaja tudi nekaj drugega in da to ravno tako deluje.

Vsi javni računalniki v avli imajo ravno tako nameščen Ubuntu. Te lahko
uporabljajo vsi, ki pridejo mimo :).
Važno je izobraževanje!

lp mk