[LUGOS] prehod na opensource

Iztok Stotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Sat May 5 16:24:17 CEST 2007

> Bistvene (smiselne) razlike med  Debianom, Fedoro, Suseom in različnimi
> Ubuntuji ter drugimi Linuxi itak ni in je ne sme biti niti, ko poženeš
> grafični vmesnik. Izjema je grafična oprema, ki je lastna distribuciji. Meni
> je vseeno, glavno je, da ima PC nameščen Linux ali drug odprtokoden OS, ki je
> enostaven za uporabo.

To pa ni res. Razlika je zelo velika in ni omejena samo na grafični vmesnik.

Debian: največkrat ne vključuje zadnjih različic programov. V osnovi najbolj špartanski, izdaja najmanj popravkov. Najverjetneje dobra rešitev za strežnike in za tiste, ki stavijo na old fashion, good linux, ki predvsem stabilno dela. Folkswagen, ki pa včasih ni najbolj prijazen do začetnikov, če hočejo zraven vsega še malo šminke in novotarij. Rahlo dolgočasen.

Fedora: nasprotje Debianu, skuša biti najbolj uptodate in stalno eksperimentira. Načeloma se to sliši dobro, vendar v praksi niti ni. Pomembno je, da verzije distribucij hitro zastarajo in da se ti hitro zgodi, da tvoja distribucija nima več update-tov. To zna biti slabo, recimo za strežnike. Ko jo enkrat inštaliraš, moraš kar dosti stvari dodati tudi za osebno rabo (flash, codeci, java, repozitoriji...). Fedora je tako v svoji distribuciji izšla s classpathom (opensource različico jave). Za navadnega uporabnika odstranitev classpatha niti ni tako trivialna kot se zdi na prvi pogled ... da ne govorimo kakšni problemi se pojavljajo ko fedora laufa s classpathom. Fedora ima relativno dober (dovolj dober) community, vendar tudi ne najboljši. Inštalacija paketov pri Fedori navadno vedno nekaj štrajka ... vsaj pri meni. Res je,da lahko dodaš tudi apt, vendar je ključ v besedi dodaš. Ko enkrat inštaliraš Fedoro, te čaka še dosti dela, da stvar v polno zalaufa. Ko pa laufa, pa laufa ko šus.

http://stanton-finley.net/fedora_core_5_installation_notes.html

Suse: Najbolj profesionalna med distribucijami. Nimam dosti izkušenj z njo. Vem samo, da Susetov community v praksi ni kaj prida. Suse stavi na to, da bi naj vse nekako delalo out of the box. Meni deluje rahlo rigidno, nemško funkcionalno. No magic.

Ubuntuji: Ubuntu uporabljam zadnjega pol leta in moram reči, da je definitvni najbolj userf-riendly distribucija, kar sem jih testiral. Community je prva klasa, saj na večino vprašanj dobiš hitre odgovore na njihovih forumih (večina jih je itak že prej odgovorjenih, tudi za najbolj obskurne teme). Od vseh je Ubuntu najboljše prepoznal moje naprave v prenosniku (skoraj vse) in jih tudi brez zapletov povezal s programi (recimo tudi SD disc, s katerim sem se prej vedno zajebaval na Fedori, pa ga nisem mogel pripraviti do dela). Ubuntu uporablja apt od Debiana, ki se mi zdi najboljš paket manager. Torej: vse dela takoj po inštalaciji, kar je za povprečnega uporabnika najbolj pomembno. Console skoraj ne rabiš več.

Torej. Ni vsak Linux za vsakega. Za popularizacijo Linuxa se mi zdita najboljša Suse in Ubuntu, saj tam stvari kar delajo že od začetka inštalacije. Ubuntov community po mojem prevaga Susetovega, kar je dobro za začetnike. Tako bi jaz za disto za uporabnike priporočal Ubuntu, za kar se je pred tednom dni odločil tudi Dell:

http://www.internetnews.com/dev-news/article.php/3674996

Sam se bom najverjetneje vrnil na Fedoro, saj je Ubuntu včasih kar dolgočasen, ko vse kar dela. JE fino včasih tudi kaj pošraufati.

Iztok