[LUGOS] disk?

Blaz Podrzaj b at thz.net
Mon Jan 29 08:28:12 CET 2007

Quoting Gregor Marinic <gregor.marinic at gmail.com>:

> Naredil sem folder v root nacinu, vendar do njega ne morem dostopati kot
> admin.. To mi ni se cisto jasno. Malo sem se poigral z nastavitvami userjev.
> Kadar sem dal navadnega userja v skupino, administratorskega uporabnika sem
> sicer lahko videl folderje od admina nisem pa imel pravice karkoli
> dodajati.. Nekje je caka samo.... :(

Ekvivalent Administrator-ju v Windowzih je root v Linux/U*IX sistemih. Pri
Ubuntu so si izmislili neko varianto "kvazi" Administratorja - to je vsak
uporabnik, ki spada v grupo admin... ta lahko prek ukaza sudo izvaja vse ukaze
, ki naj bi jih sicer izvajal root, druga&#269;e pa je to obi&#269;ajen
"user".

> Glede disk managerja pa ne vem sem probal vse programe in jih pregledal disk
> lepo vidim v upravljalcu naprav, vendar ne morem nicesar postoriti oz
> spremeniti.

Tega ni med programi! Poglej pod System->Administration... tam imaš
"Disks" kjer
lahko priklopiš particijo v obstoje&#269; datote&#269;ni sistem. Ne vem
kako je
z opcijami priklopa za VFAT vendar to lahko naknadno popraviš v /etc/fstab -
uporabiti boš moral opcije kot so uid=, gid= pa recimo umask=, da boš
lahko kot
obi&#269;ajen "user" uporabljal to particijo.

lp,B