[LUGOS] DVD

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Thu Jan 25 11:06:00 CET 2007

Pozdrav Gregor,

priporočam ti, da dotični prenosnik povežeš s kakim hitrim omrežnim
kablom do prej omenjenega delujočega računalnika in se greš enostavno
ftp ali http - če seveda drugače ne gre.

Projek je lahko problematičen že na začetku in v samih podrobnostih.
Priporočljivo je ohraniti privzete nastavitve K3b, z izjemo hitrosti
zapisovanja na nosilec, ki so včasih povsem neodvisne od K3b in nimajo z
nosilcem in enoto nobene zveze (posebej tiste čez 1000x).
Nekaj osnovnih pravil (velja tudi za druge):
 - raje uporabi RW, je bolj sprejemljiv,
 - vedno preveri zapisano,
 - vedno počakaj da program opravi do konca.

1. možnost - Zapri sejo tako kot je in tam kjer si jo pisal na isti DVD,
če je to še mogoče in je še nisi - sicer poskusi ponovno odpreti projekt
in poskusi zapisati novega in tokrat zapri sejo (close session) in
počakaj da K3b lepo izvrže DVD in ga ponovno mounta - šele takrat
naredijo nekateri RW-ji in CD/DVD- R-ji flush medpomnilnika.  Ponekod si
lahko CD/DVD, ki si ga pobral prej ven lahko prebral, ponekod pač ne -
odvisno od gonilnikov, sistema in nameščenih programov. Takih imam tudi
sam nekaj za okras in zato kupujem le še RW nosilce.

2. možnost - Lahko da si posnel mešano sejo (podatki, video, avdio), pa
tega konkretni OS ne podpira. Toliko več možnosti za to, kolikor manj si
se držal pri tem privzetih možnosti. Če tu pustiš privzete možnosti,
skoraj nimaš kaj zgrešit.

3. možnost - Poskusi z drugim DVDjem. Če je tudi ta nečitljiv, poskusi s
temle. Na prenosniku se leča, ki je dosti bolj izpostavljena, hitreje
umaže (velja predvsem za NEC DVD in NEC CD za prenosnike, preskušeno
predvsem na TEAC in MITSUMI in LG CD / RW pogonih klasične izvedbe).
Poskusi jo očistiti z usnjeno krpico (jelenje usnje) in neagresivnim
sredstvom za čiščenje leč, ki ga dobiš pri optiku (uporablja se za
očala, kjer so leče sedaj večidel iz trde plastike in posebnih
premazov). NE glej v laser in NE počni tega pri prižganem prenosniku!!!
Izvrzi nosilec ploščka z urarskim izvijačem ali čim podobnim, potem šele
čisti lečo po opisanem postopku - pri prenosnikih je vodilo leče z
motorčkom leče, lečo in laserjem običajno kar privito na nosilcu
ploščka, da je enota zato lahko pol tanjša.

lp, Jože

Gregor Gorjanc pravi: