[LUGOS] LVM2

Darko Bulat darko.bulat at ceterum.si
Thu May 25 19:31:45 CEST 2006

Oj!

Pošiljam še majhno dopolnilo k prej napisanemu. Zlasti zato, ker
sem uporabil v glavnem neznano mersko enoto za "verjetnost odpovedi"
(in komplementarno "zanesljivost delovanja").

Bolj znana je MTBF.

Toda, ker je računanje z MTBF nekoliko bolj zapleteno bom MTBF
"preslikal" v "verjetnost odpovedi".

Iz administratorskega zornega kota je zanimiv podatek o tem ali obstaja
nevarnost in kolikšna je, da v naslednjem letu kakšen disk ali enota
odpove.

Če disk ima MTBF = mHD = 1.400.000 ur (cca. 160 let), to predstavlja
naslednjo "verjetnost odpovedi" (pfHD) v enem letu:

pfHD = (1/mHD)*24*365
      = (1/1400000)*24*365
      = 0,006257 (cca. 0,6257%)

verjetnost, da bo disk brezhibno preživel leto je, torej:

pHD = 1-pfHD
     = 1-0,006257
     = 0,993743

Verjetnost, da bo množica takšnih petih diskov v LVDu v letu dni
"crknil" je, torej:

pfLVD = 1-(0,993743^5)
       = 1-0,969
       = 0,031, torej zajetnih 3,1%

oz. je MTBF za takšen LVD enak:

mLVD = 1/(pfLVD/24/365)
      = 1/(0,031/24/365)
      = 283526 ur (oz. cca. 32 let)

Če se nisem zmotil bi izračun moral biti, torej blizu komaj ene
petine MTBF diskov (računa se s recipročnimi vrednostmi), ki
sestavljajo LVD.

Ni čudno, torej, da LVDi crkujejo. Saj niso niti namenjeni temu, da
ohranjajo zanesljivost, temveč da povečajo fleksibilnost.

Izračun, ki sem ga pripravil v prejšnjem postu je temeljil na letni
zanesljivosti 0,999, kar prenešeno v MTBF predstavlja 8,76 milion ur.
Takšne diske še ne proizvajajo. Je pa dosegljivo z RAID polji.

Zanesljivost RAID polja je dokaj teško izračunati, saj temelji na
domnevi HKRATNE odpovedi obeh diskov. Toda iz praktičnih izkušnj je
nujno besedo HKRATI tolmačiti kot "odpoved drugega diska, v času, ko
napaka na prvem še ni odpravljena". Kar pomeni, jasno, da s hitrostjo
zamenjave prvega diska zelo vplivamo na dostopnost in skupno
zanesljivost RAID diskovnega polja.

Če potrebujemo za zamenjavo enega diska v okvari 24 ur (da se ne
pretrgamo) je verjetnost okvare drugega diska v polju:

pfHD2 = (1/mHD2)*24
       = 1,71E-5

Zanesljivost takšnega RAID diskovnega polja je:

pMD = 1-(1-pHD1)*(1-pHD2)
     = 1-pfHD1*pfHD2
     = 1-0,006257*1,71E-5
     = 0,99999989

oz. lažje je izraziti verjetnost, da bomo v naslednjem letu imeli
opravka s takšnim katastrofičnim scenarijem:

pfMD = 1-pMD
      = 1-0,99999989
      = 1,07E-7

Izraženo v MTBF:

mRAID = 1/(pfRAID/24/365)
       = 1/1,07E-7/24/365)
       = 1/1,22E-11)
       = 8,17E10

Povedano drugače, MTBF takšnega RAID sistema je čez 81 milijard ur oz.
čez 9,3 milionov let.

LP

Darko