[LUGOS] LVM2

Darko Bulat darko.bulat at ceterum.si
Thu May 25 11:44:11 CEST 2006

Kriza se začne, če nekdo pomeša dve funkcionalnosti.

LVM ponuja eno funkcionalnost, to je, da omogoči administratorju, da
odmisli "fizične diske" in upravlja z navideznimi diski. Toda, jasno,
navidezno še ne pomeni, da zadeva ni odvisna od zanesljivosti fizičnih
diskov.

Tukaj vskoči RAID in vsaj znani MD. MD pa ponuja to funkcionalnost, da
poveča zanesljivost diskov tako, da eno enoto predstavlja več smisleno
povezanih fizičnih enot, ki potem tvorijo bolj zanesljivo kombinacijo
kakor bi bila le ena sama fizična enota (disk).

Zmagovalna kombinacija je, seveda,  LVM2 + MD. Vsako posebej je tudi
mogoče uporabljati a vendarle, ker je v tej zgradbi MD "pod" LVMjem
je logično načrtovati MD brez LVMa, manj pa je zaželjen LVM brez MDa.

Nek Janežič, ki je, torej, imel težave je v prvi vrsti naletel na mino
zato, ker je pri kopičenju diskov in njihovem logičnem zlaganju v LVM2
pozabil, da se za izračun verjetnosti za odpoved LVMa množijo količniki
zanesljivosti (npr. pHD=0,999) in to tako, da končni količnik
predstavlja verjetnost zanesljivosti LVMa (npr. za sistem petih diskov,
pHD[1-5]=0,999):

pLVM = pHD1*pHD2*pHD3*pHD4*pHD5
      = 0,999*0,999*0,999*0,999*0,999
pLVM = 0,995

Vidimo, da se zanesljivost hitro manjša s vsakim posameznim diskom. To
je logično, saj je za delujoč LVM nujno, da delujejo vsi diski spodaj.

Obratno je pri MDu.

Denimo, da se odločamo za RAID1, torej mirroring. Pa če uporabimo le
dva diska, s pHD[1-2]=0,999, tedaj se zanesljivost računa obrnjeno, s
množenjem verjetnosti za napako. Šele, ko odpovesta oba istočasno je
RAID1 crknjen.

pMD = 1-(1-pHD1)*(1-pHD2)
     = 1-(1-0,999)*(1-0,999)
     = 1-0,001*0,001
     = 1-0,000001
pMD = 0,999999

Mimogrede, enaka zanesljivost je tudi pri npr. večdiskovnem RAID5
polju, saj izračun predstavlja zanesljivost sistema, pri katerem
je dopustno, da crkne en disk. Če crkneta dva hkrati (in to je
izračun) pa odpovedujeta tako RAID1 kot RAID5 (pod pogojem, da
nismo zagotovili spare or hot-swap).

Ugotovimo, torej, da se je zanesljivost bistveno povečala. Šele tedaj,
ko imamo pod LVMom tako zanesljiv "device" jih je mogoče in smotrno
logično povezovat skupaj v eno enoto primerno za filesystem.

S LVM, torej, pamet v glavo.

LP
Darko