[LUGOS] Linux in slovenske banke

Matija Grabnar matija.grabnar at arnes.si
Mon Mar 20 18:05:01 CET 2006

> Rad bi se spustil v elektronsko bančništvo in uredil dostop do ene od
> bank preko interneta. Ker mikrosoftu vedno manj zaupam (moje luknjaste
> XPje zaženem le še občasno za video-chat), bi rad tudi za to
> uporabljal mojega Debiana.
> Katera slovenska banka je najbolj "Linux friendly"?
> Kakšne so vaše izkušnje in katere "delujoče" možnosti imam?

Ne vem, katera je najbolj Linux friendly, lahko le opisem svoje izkusnje
pri SKB:
Za elektronsko bancnistvo dobis identifikacijski kljuc, ki je videti kot
kalkulatorcek.
Vanj vneses svoj PIN in kalkulatorcek ti pokaze geslo, ki velja za tvoj
pin tisto minuto.
S tem geslom se s katerimkoli browserjem logiras na site, (jaz
uporabljam firefoxa na
debianu) in delas, kar potrebujes. To pomeni tudi, da se lahko mirno
logiras iz kakega
cyber caffeja ne da bi ti bilo treba uvazati certifikate in ne da bi se
moral potem truditi
ta certifikat brisati. (In ne da bi se bal, kaj se bo zgodilo, ce je v
caffeju instaliran sniffer - geslo velja samo eno minuto).  Glede tega
sem zelo zadovoljen. Seveda pa je treba paziti,
da tega kalkulatorcka ne izgubis.

Manj zadovoljen sem bil z SKBjevo poslovno stranjo (pro SKB net - za
podjetja), kjer je bilo potrebno uporabljati citalnik (na USB ali
serijskem portu), ki je varnostno kodo prebral iz chip kartice. SW za ta
citalnik je seveda dostopen samo na windozah. Se pa, kot slisim, tudi tu
zadeva spreminja, in *MENDA* bo SKB v naslednji verziji imela moznost
bancnistva cez internet, kot je pri poslovanju za obcane. Ce bo to res,
bom nemudoma zamenjal nacin dostopa. (SKB.net zdaj zaganjam na XP pod
VMware, kar USB citalnik omogoca, serijski citalnik izpred 5 let pa ni).

Matija