[LUGOS] qmail tuning

Matija Jekovec matija.jekovec at rsklan.com
Mon Mar 13 08:22:00 CET 2006

DNS načeloma ne bi smel biti (je na isti 100MB liniji v istem omrežju,
poleg tega so izklopljeni reverse lookupi). Glede diska pa nisem
prepričan, ker ne vem, kje se točno lotiti iskanja.

Gledal sem vmstat, samo mi, vsaj na prvi pogled, ne pomaga prav veliko.
Ali obstajajo še kakšna druga orodja in način za iskanje ozkih grl.

Zanimivo pa je naslednje. Za testiranje obremenitev pri prejemanju, sem
pošiljal pakete sporočil. Štopal sem čas od začetka pošiljanja z drugega
strežnika do časa, ko so bila vsa poslana sporočila v mailboxu na
poštnem strežniku. Ugotovil sem naslednjo porazdelitev:
15%-20% časa-> procesor je polno obremenjen, tečejo qmail-smtpd procesi
in drweb (anti virus).
80%-85% časa -> procesor je skoraj popolnoma razbremenjen, qmail-qstat
pa počasi izpisuje zmanjševanje vrste.

Ta drugi del mi je sumljiv, poleg tega pa mi ni jasno, kaj pomeni izpis
qmail-qstat: Kaj so sporočila v vrsti, ki še niso bila preprocesirana?

hvala in lp,

Matija

RSKLAN [<
Matija Jekovec