[LUGOS] Re: firefox edavki game over

Blaz Podrzaj b at thz.net
Tue Apr 11 08:06:03 CEST 2006

On Mon, 10 Apr 2006, Miro Kranjc wrote:

> 3.) To da imaš čimboljše potrdilo o tem, da si resnično oddal Napoved za
> odmero dohodnine je v največji meri tvoj lasten interes. Tebe bo kačila

Ker je to moj interes, se zaradi tega tudi bunim. Država sem jaz in jaz
sem država. Jaz hočem imeti čim boljše potrdilo (brez vključevanja svojega
tveganja) zato od države zahtevam, da mi da takšno potrdilo kot ga sam
hočem! Ker sem ga jaz plačal!

> [...]
> pravzaprav si ne predstavljam prav dobro motiva "man-in-the-middle" ki bi
> želel spreminjati tvojo davčno napoved. Materialnih koristi on prav gotovo,
> na tak način ne more pridobiti, seveda pa tistemu, ki bi shackal, lahko
> povzroči nemalo neprijetnosti. Motiv bi bila lahko kvečjemu škodoželjnost
> (zlohotnost :) ) do posameznega zavezanca ali le čisto dokazovanje, da je to
> mogoče storiti. Ampak ker je škoditi komu mogoče tudi na kak bolj simpl
> način, kot da greš hackat sistem e-davki, se mi zdi ta malo bosa. Druga je

Imaš prav vendar ni point v tem. Srečo imamo, da se je to začelo z oddajo
napovedi za dohodnino. Res ne poznam človeka, ki bi imel interes v tvojem
imenu oddati fouš napoved. Kaj pa če bi bile e-volitve tista prva
storitev, ki bi jo država ponudila v e obliki. Si predstavljaš učinek
man-in-the-middle v tem primeru?

> seveda to, da si nabiraš slavo s tem, da si glavni frajer, ker si shackal
> e-davke. Vendar pa je morda na mestu opozoriti, da je tveganje za tovrstnega
> hackerja izjemno, saj bi bil v primeru, da ga dobijo nedvomno drakonsko
> kaznovan (saj gre za kršenje kar cele vrste členov KZ).

Spraševati se o moralnih normah tega početja je brezpredmetno, če sistem
lahko sheka mulec, ki sploh še nima volilne pravice. To je isto, kot če bi
zdravniki moralizirali o tem kako grdo od virusa HIV je, da takole mori
ljudi po svetu - a ta virus sploh nima nobenih moralnih načel?
Moraliziramo lahko v primeru ameriške invazije na Irak, sigurno pa ne v
tem primeru. Tuakj ni opravičila!

lp,B