[LUGOS] arts/fc

Žiga Böhm Ziga.Boehm at vseved.net
Thu Nov 24 01:31:37 CET 2005

Dne sreda, 23. november 2005 21:37 je Gupy the Fish napisal(a):
| Ali vam arts na programih kot so skype, kphone, itd ... normalno dela?
| meni namrec ne, in ga morem vedno "ubijat", da program dostopi direktno
| do zvocne karte in si jo vzame samo zase.
|
| lp
| M.

hojla!

srčika tvoje težave je najverjetneje v tem, da v sistemu nimaš "prave" strojne
kartice s strojno zmožnostjo hkratnega predvajanja večih virov zvoka...

omenjeno pomankljivost se v takšnem primeru praviloma odpravlja s programskim
mešalcem zvoka, ki je v tvojem primeru arts(d) - vendar se pojavi nova
težava, ko nek drug program (npr. skype) skuša svoj zvočni tok predvajati
neposredno prek zvoč. kartice (in predvsem mimo arts).

če kot zvočno gonilniško infrastrukturo uporabljaš sistem alsa, je vse skupaj
precej enostavno rešljivo in sicer tako, da za vse programske odjemalce
narediš "navidezno" napravo, ki je na videz enako zmogljiva kot nj. strojni
ekvivalent. to narediš s pomočjo datoteke /etc/asound.conf v katero vpišeš
nekaj v stilu:

# Nastavitev privzete kartice:
pcm.snd_card {
     type hw
     card 0
}

# Dovoli mesanje vecih izhodnih tokov:
pcm.dmix {
     type dmix
     ipc_key 1024
     slave.pcm "snd_card"
     slave {
          # Popravki za nekatere primere prevelikih latenc.
          # buffer_size mora biti nastavljen glede na dani zvocni nabor.
          period_time 0
          period_size 1024
          buffer_size 8192
     }

     bindings {
          0 0
          1 1
     }
}

# dovoli branje iz privzete kartice.
# Znana tudi kot record ali capture naprava.
pcm.dsnoop {
     type dsnoop
     ipc_key 2048
     slave.pcm "snd_card"

## Morebiten artsd full duplex popravek:
     slave {
          period_time 0
          period_size 1024
          buffer_size 8192
     }

     bindings {
          0 0
          1 1
     }
}

# Nastavitev privzete full-duplex zmogljive
# avdio naprave z možnostjo "read/write".
pcm.duplex {
     type asym
     playback.pcm "dmix"
     capture.pcm "dsnoop"
}

vse kar ti preostane je, da ponovno zaženeš alsa in v nadzornem središču kde
vključiš full duplex podporo (zvok in večpredstavnost/zvočni sistem/ zavihek
strojna oprema).

lp,
žiga b.