[LUGOS] Fonti, frekvence, resolution...

Blaz Podrzaj b at thz.net
Thu May 19 14:50:02 CEST 2005

On Thu, 19 May 2005, Ziga Boehm wrote:

> sam sem se strogo omejeval na najbolj verjetno razlago vzrokov in posledic, ki
> jih na svojem sistemu opaza matej - v tem kontekstu je pri uporabi razlicnih
> locljivosti pojav, ki ga opisuje v svojem e-sporocilu, takorekoc tipicno
> simptomatski, citiram:
>
> "V Linuxu (KDE) so vse moje črke lepo porejene in debele v primerjavi s
> tistimi v Win. Kaj vpliva na to?"

Tukaj ti dam seveda čisto prav. Sem poskusil spreminjati dpi od 60 do 96
v korakih po par pik in so v nekaterih primerih fonti dejansko spremenili
obliko, je pa res da imam TFT monitor in mi video driver sam spozna vse
kar se tiče geometrije.

> glajenje fontov se mi zdi za konkreten primer malo verjeten krivec, poleg tega
> je - kakor je meni znano (morda zmotno) - freetype2 ze nekaj casa v vecini
> distribucij takorekoc standardna resitev, ki zato za svoje delovanje niti ne
> potrebuje posebnega udejstvovanja s strani uporabnika sistema.

No tole pa ne bo v celoti držalo. Micro$oft ima določene reči, ki se
tičejo ttf glajenja zapatentirane in to je v freetype knjižnici jasno
obrazloženo in zakomentirano. Če pa hočeš in prepričan sem da mnogi med
vami/nami to hočejo pa lahko zadevo popraviš kakor te je volja ter ponovno
prevedeš freetype knjižnico. Seveda v paketih uveljavljenih distribucij,
ki so med drugimi na udaru tudi pod budnim očesom M$, si kaj takega žal ne
morejo privoščiti. Zato pa uporabljajo in povsod tlačijo Bitstream ter
Luxi fonte, da bi tako odvrnili uporabnike od uporabe Arial in Times New
Roman fontov. Verjemi mi, te zadeve sem naštudiral do obisti :)

> vsekakor je mozno marsikaj in vsaka nenapacna razlaga lahko (tu imam v mislih

Se popolnoma strinjam s tabo.

lp,B