[LUGOS] MAC naslov

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Wed May 4 09:53:13 CEST 2005

Metod Kozelj wrote:

> Triangulacija v GSM (GPRS je storitvena nadgradnja GSMja, zato bom od
> tukaj naprej pisal o GSM, mislil pa na oboje) svetu nima blage veze z
> IPjem. Pač pa ima mnogo veze s tem, kako se v svetu GSMja deli
> kapacitete na več uporabnikov. Kratica TDMA pove vse: Time Division
> Multiple Access.

GSM uporablja tako TDMA kot FDMA - se pravi frekvenčno in časovno deljenje.

> [...]
> natančno se da ugotoviti, kako daleč od antene bazne postaje se
> uporabnik nahaja.
>
> Če je sreča mila in bioritem Ludvika XIV. ugoden, lahko v kratkem času
> dobiš podatek o TA za dve do tri antene in lahko torej iz enega
> kolobarja narediš nekakšen romboid ali več-kotnik, ki ima najkrajšo
> diagonalo dolgo kakšnih 500m.
>
> Z veliko domišlije pa lahko stvar izboljšuješ statistično. V smislu:
> 75% verjetnosti je, da se uporabnik nahaja v gostilni ob avtocesti, 3%
> pa, da lomasti po goščavju v eni vukoj***ini. In potem prideš do

Lokacijo GSM terminala se da že z eno samo bazno postajo ugotoviti na
pribl. 100m natančno (vsaj v mestu, kjer je večja gostota celic - zaradi
večje gostote uporabnikov, stvari so drugačne kje na podeželju). Nekako
največja natančnost, če ima terminal signal treh baznih postaj je pol
metra. Realno je pričakovat, da je natančnost nekaj metrov, kar je
seveda dovolj za lociranje terminala v mestu.

S statistiko si pa tukaj ne boš kaj veliko pomagal (razen če bolj
natančno veš, kdo je uporabnik - alkoholik bo prej v gostilni kot pa kak
medved, ki raje lomasti po goščavju. Čeprav mora tudi alkoholik kdaj
zavit v goščavje, da se, recimo, olajša :) ).

lp, Rok