[LUGOS] MAC naslov

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Tue May 3 14:48:27 CEST 2005

Howdy!

Joze Klepec wrote:

>Tista o WAP je povezana z IP, saj zelo primitivno brskaš tudi preko tega.
>Na podlagi triangulacije s podatkov treh sosednjih baznih postaj namreč.

Triangulacija v GSM (GPRS je storitvena nadgradnja GSMja, zato bom od
tukaj naprej pisal o GSM, mislil pa na oboje) svetu nima blage veze z
IPjem. Pač pa ima mnogo veze s tem, kako se v svetu GSMja deli
kapacitete na več uporabnikov. Kratica TDMA pove vse: Time Division
Multiple Access.

Vsak uporabnik torej dobi svoje časovno okno, v katerem komunicira z
bazno postajo. Ker hitrost signala končna (v prvem približku je to kar
svetlobna hitrost v zraku, torej tam nekaj čez 2e8 m/s), mora obstajati
mehanizem, ki od antene bazne postaje različno oddaljenim uporabnikom
dodeli različno dolg 'predvžig' (strokovno se temu reče Timing Advance -
TA). Bolj oddaljeni uporabniki morajo namreč oddajo v svojem časovnem
oknu začeti prej, da do antene pride signal v ravno pravem času. Če to
ne bi funkcioniralo tako, bi bližji uporabnik s svojo oddajo povozil
zadnji del oddaje oddaljenega uporabnika.

Kot sem napisal že prej je resolucija tega parametra slabih 500m. Tako
natančno se da ugotoviti, kako daleč od antene bazne postaje se
uporabnik nahaja.

Če je sreča mila in bioritem Ludvika XIV. ugoden, lahko v kratkem času
dobiš podatek o TA za dve do tri antene in lahko torej iz enega
kolobarja narediš nekakšen romboid ali več-kotnik, ki ima najkrajšo
diagonalo dolgo kakšnih 500m.

Z veliko domišlije pa lahko stvar izboljšuješ statistično. V smislu: 75%
verjetnosti je, da se uporabnik nahaja v gostilni ob avtocesti, 3% pa,
da lomasti po goščavju v eni vukoj***ini. In potem prideš do natančnosti
nekaj metrov.

Vsi pa vemo, da je statistika kurba; kurba pa ni poklic, temveč
značajska poteza.

--
Peace!
  Mkx