[LUGOS] GRUB loader

Borut Mrak b at aufbix.org
Sat Mar 19 20:00:38 CET 2005

On Saturday 19 of March 2005 19:44, Damjan wrote:
> Kako lahko ustvarim GRUB loaderja za linux? Probal sem tako da sem zagnal s
> cd-roma 1 cd od redhata in sem potem izbral namestitev boot loaderja.Izbral
> sem GRUB. Vendar ko zakljuci z instalacijo dobim obvestilo da ni bil noben
> loader namescen. Tako sem potem ustvaril se boot disketo, vnedar ko boota z
> diskete dobim napako --->boot failed

Ali ves na kateri particiji imas instaliran Linux?

Potem ni nobenega problema... naredis grub floppy (z linuxom z ukazom
grub-floppy /dev/fd0). Ce nimas dostopa do nobenega Linuxa, ti lahko nekdo to
naredi ter poslje image floppy-ja, ki ga z rawrite pod windows zapises na
disk.

Nato zbootas ta floppy, dobil bos samo en tak grub> prompt. Tja vpises:

grub> root (hd0,1) # ce imas linux na drugi particiji - hda2
grub> kernel /boot/vmlinuz-xxx root=/dev/hda2 ro # pri poti do jedra si lahko
        #pomagas s tab
grub> initrd /boot/initrd-xxx # podobno, ce uporabljas initrd
grub> boot

Moral bi se ti nalozit tvoj Linux.

Druga varianta je, da pozenes Linux na disku s kaksnega rescue CD-ja, ki pride
poleg tvoje distribucije. Poglej si navodila za namestitev, gotovo je zraven
opisan tudi ta postopek.

Ko si enkrat zbootal tvojo instalacijo Linuxa, samo pozenes
grub-install /dev/hda. Ce na tvoji distribuciji grub-install ne obstaja (ne
vem, mogoce je to kaksna debian-specific skriptica) ali pa ne deluje, pozenes
ukaz grub in vpises naslednje stvari (uporabi pravilne particije za tvojo
namestitev):

grub> root (hd0,0)
 Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83

grub> setup (hd0)
 Checking if "/boot/grub/stage1" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/stage2" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/e2fs_stage1_5" exists... yes
 Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd0)"...  16 sectors are embedded.
succeeded
 Running "install /boot/grub/stage1 (hd0) (hd0)1+16 p
(hd0,0)/boot/grub/stage2 /boot/grub/menu.lst"... succeeded
Done.

grub>

Da, dejansko sem se enkrat zapekel grub v MBR mojega diska, da sem lahko sem
pejstnil, kako to zgleda. In prepricam sem, da bo ob naslednjem bootu zadeva
delovala :-) Grub rocks.

lp,
Borut.
--