[LUGOS] Programski patenti

Jure Koren idiots at gmail.com
Wed Jan 26 06:48:16 CET 2005

On Wed, 26 Jan 2005 05:52:04 +0100, Špela Kraner
<spela.kraner at neonatus.net> wrote:
> Se popolnoma strinjam s tabo.
> Vsa javna pisma, vse akcije smo posredovali tudi novinarjem: obema večjima tv
> hišama in vsem večjim slovenskim časnikom/tednikom/mesečnikom.
> Žal niso pokazali ravno zanimanja. Tudi posredovanje o kakšnih denarjih se pri
> tem govori je težko, ker so to vse informacije iz druge roke brez virov. Bom
> pogledala, če se da kaj konkretnega dobiti.
> Če ti uspe prepričat novinarko, da smo "primerni" za na TV sem se pripravljena
> vreči v "ta k mašne" s sabo vzeti še "ekipo" podučenih in kaj povedati.

Ceprav ne verjamem v take oddaje je to eden od nacinov kako opozoriti
javnost na problem. Ampak po moje je javnost izrazito nezainteresirana
za to problematiko, zato je veliko bolje, ce se problematiko predstavi
tistim, ki bodo kmalu o njej odlocali. Zal ni vec veliko casa, najbolj
pa baje pomagajo izvirna pisma o problematiki, naslovljena na direktne
odgovorne v evropskih institucijah. Mi imamo 7 poslancev v tistem
parlamentu in vsi so bolj ali manj laiki kar se tice IT, tako da ne bi
bilo slabo, ce jim v cim vecjem stevilu pisete. Pa ne neumnosti ampak
kratko in jedrnato o tem zakaj je direktiva bila slaba in kaksna
direktiva menite, da bi koristila slovenskemu in evropskemu
programerju in njegovemu podjetju. Ne pozabit biti cimbolj vljudni.

Ker velika podjetja trdijo, da potrebujejo moznost patentiranja
programov, je jasno, da je treba pokazati, da plus, ki ga s tem
pridobijo, ne odtehta vseh minusov za majhna podjetja, za prosto
programsko opremo in odprtokodne skupnosti, za druzbo nasploh. To ni
tako tezko kot se slisi, treba je le prebrati in v slovenscini
parafrazirati tisto, kar je precej ocitno: patenti se vedno manj
uporabljajo kot zascita novih tehnologij in vedno bolj kot pravnisko
orozje za izsiljevanje in zatiranje konkurence. Dejstvo, da patentni
uradi in uradniki tako veselo zagovarjajo direktivo seveda ni nic
cudnega, ce so v vsakem primeru ob razsirjanju moznosti za
patentiranje oni tisti, ki s tem pridobijo (nove patentne prijave in
nove patentne tozbe, ki ne prinesejo tako malo denarja, glede na to da
patentne prijave, ki bi stale manj kot 30.000 EUR, tezko najdemo).

Ko bodo pomanjkljivosti v patentnem pravu, ki danes omogocajo tako
zlorabljanje patentov, zares odpravljene, takrat se lahko pogovarjamo
o konstruktivnem predlogu za patentiranje cesarkoli. Evropska komisija
trdi ravno nasprotno: najprej bomo naredili tako, da bo mozno
patentirat karkoli, potem bomo pa sprejeli direktivo, ki bo sistem
popravila tako, da tega ne bo mogoce zlorabljati. V vmesnem casu bomo
vsi tisti, ki nimamo zaposlene ekipe patentnih odvetnikov, pac v
izrazito podrejenem polozaju in prepusceni na milost in nemilost
lastnikom velikih zbirk patentov.