[LUGOS] info skripta!

JK joze.klepec at siol.net
Thu Jan 13 22:56:00 CET 2005

slemo pravi:

> A mi lahka poveš nekaj glede REDHAT in web serverja. Prebral sem tista
> navodila ki si mi jih dal o redhatu, vendar še zdaj ne vem kam moram
> kopirat datoteke da bo moja stran vidna na localhostu. Na localhostu
> vidim samo testno stran, kar pomeni da server deluje.
>
> Pa še to, kaj maš ta certifikat - sigen-ca. Za kaj ti to služi in kako
> si ga pridobiš?

slemo (in ostali) - za sigen-ca je postopek takle:

1. Pojdi na pristojno upravno enoto (približno tja kjer izdajajo osebne
dokumente, potne liste, ... - v Kranju 2. nadstropje, tam okoli sobe
158), malo počakaj v vrsti in izjavi da pač želiš svoj certifikat.
Pristojna UE je tista, ki ti je izdala osebno izkaznico oziroma tista,
na katere območju stalno prebivaš (si stalno prijavljen/a).
C-i se razlikujejo - lahko boš zaprosil za C zasebnika ali pravne osebe,
odvisno kaj nameravaš z njim početi (imeti osebno spletno stran ali
prodajati copate preko interneta). Imeti moraš vse potrebne dokumente,
da se predstaviš - osebno izkaznico ali potni list.
2. dobil boš CD (prirejen za Mozillo, Netscape in Explorer), ki ga
kasneje uporabiš po navodilih, ki so na njem. Vse ti bodo natančno
razložili v upravni enoti. Navodila na spletni strani SI-GEN CA so zelo
jasna in jih predhodno večkrat preberi, preden zaminiraš stvar. Veliko
sreče!

Certifikat njvečkrat služi za overjanje:
- elektronske pošte,
- programske opreme (lahko tudi paketov .RPM),
- vzpostavitev varne komunikacije, npr. SSL (za plačevanje kreditov in
položnic ;) ),
- spletnih vsebin.

Certifikat je pametno hraniti edinole na nosilcu/v napravi, ki je že
itak vsaj deloma zaščiten(a) pred branjem/pisanjem z geslom.

Če certifikat zgubiš, založiš, zgubiš njegovo geslo, sumiš da ga nekdo
heka, ipd. ga razveljaviš osebno na UE ali z emailom na SI-GEN CA.
Pametno je obvestiti tudi policijo (www.policija.si), če sumiš na
zlorabo certifikata, preden oni obvestijo tebe.

Če kaj dezinformiram, naj me kdo prosim popravi.

lp, jk