[LUGOS] VPN

Nejc Skoberne nejc at skoberne.net
Tue Dec 6 15:56:52 CET 2005

> Imam eno vprašanje glede povezave dveh oddaljenih omrežij.
>
> Torej imam dve lokaciji. Na eno bom vtaknil Samba server, iz druge (oz
> iz več drugih) oddaljene lokacije pa bi želel iz win clientoz dostopat
> do teh sharov. Kaj mi svetujete? Povezave na obeh straneh so ADSL. Kaj
> pa hitrost?
>
> Upam, da nisem vprašanja postavil preveč splošno.

Na voljo imaš seveda več rešitev. Če hočeš delati "net-to-net" VPN, torej
VPN med dvema omrežjema, lahko uporabiš tunneling (OpenSWAN - IPSec,
OpenVPN - SSL/TLS) ali pa še bolje bridging (OpenVPN), saj boš na slednji
način imel manj težav pri "transparentnosti" VPNja. Torej v bridging
načinu gredo čez tudi broadcasti, tako da z "omrežno soseščino" ne bi
smel imeti težav.

Če pa boš delal "roadwarrior" VPN, lahko uporabiš že omenjena OpenVPN (za
katerega obstaja čisto spodoben Windows klient, tako da lahko tudi v tem
primeru delaš bridging) in OpenSWAN. Slednjega lahko naštimaš, da ti deluje
tudi v navezi z L2TP strežnikom, tako da lahko uporabljaš IPSec over L2TP,
ki ga razume tudi sam Windows (če hočeš NAT-Traversal, je dobro imeti SP2).
Lahko pa delaš tudi "samostojen" IPSec s kakšnim SafeNet komercialnim
programom ali pa nenazadnje z izpeljanko iVPNja - TauVPNjem.

Upam, da bo kaj pomagalo. :)

LP, Nejc