[LUGOS] vmware, debian in zaostajanje sistemske ure

Uroš Golja goljau at comcom.si
Fri Aug 19 09:03:43 CEST 2005

Nazdar,

v tistem drugem OSu sem si namestil VMWare, znotraj njega pa gonim
distribucijo Debian Sarge. Pod Sargem mi ura huronsko zaostaja; v eni
minuti zaostane za 20 do 30 sekund. V VMWareovem BIOSu ura tiktaka
pravilno, vsaj kolikor sem lahko takole čez palec izmeril.

Težavo sem skušal rešiti s 'pravim' NTP daemonom, torej takim, ki uro
pospešuje ali upočasnjuje, da dobi približno točen čas. To bi najbrž
bila pravilna rešitev, vendar v mojem primeru ni dala željenih
rezultatov. NTP je deloval skorajda dve uri, se vsake 64 sekund povezal
na strežnik, ampak konec koncev sistemska ura ni bila nič bolj točna kot
poprej.

Drugi poskus: NTP sem odinštaliral in v cronjob vtaknil ntpdate, ki
sistemsko uro dejansko _nastavi_. Cronjob se izvrši vsako minuto. To mi
je bilo bolj všeč, saj sem vsako minuto dobil (približno) točen čas,
toda sedaj se z uro dogajajo čudne stvari. Naj ilustriram:

14:46:00      14:46:23  14:47:00
      |      |         |
<......******...........******........>
      |                |
      ntpdate_restart  ntpdate_restart

Časa, označenega z zvezdicami, po sistemski uri sploh nikoli ni (ura
nikoli ni hh:mm:01, hh:mm:02 .. hh:mm:<zaostanek>). To pa najbrž še kako
vpliva na delovanje na servisov kot je e-mail strežnik.

Pozna kdo kakšno pametnejšo reštiev za ta problem? Ja, VMWare toolse
imam inštalirane. Je pa res, da mi stric kernel ob bootu pove naslednje:
"modprobe: FATAL: error inserting rtc
(/lib/modules/2.6.8-2-686/drivers/char/rtc.ko): No such device" Morda je
to vzrok težav? Še nekaj malega konfiguracije:

yak:~# lsmod | grep rtc
genrtc                  9588  0

yak:~# grep -i rtc /boot/config-2.6.8-2-686
# CONFIG_APM_RTC_IS_GMT is not set
CONFIG_RTC=m
CONFIG_GEN_RTC=m
CONFIG_GEN_RTC_X=y