Re: [LUGOS] RAID na osnovni plo__či

Jure Koren idiots at gmail.com
Fri Sep 24 07:51:26 CEST 2004

On Fri, 24 Sep 2004 07:43:43 +0200, g.r.e.g.o.r at email.si
<g.r.e.g.o.r at email.si> wrote:
> a) Sem si pogledal dokumente, vendar še vedno ne vem v čem je razlika med
> "software"-skim RAID-om (BIOS) in pravim "hardware"-skim RAID-om. Ali mi
> lahko poveš, katere so dobre in katere slabe lastnosti vsakega?

Hja, dobra lastnost pravega HW raida je, da dela hitreje (ima vecjo
prepustnost). To je seveda odvisno od marsicesa (pri raid-0 in raid-1
se po moje ne pozna nic, ce to pocne CPU, pri raid-5 z 10 diski pa
zagotovo se). Druga pomembna lastnost pravega hardverskega SATA raida
je tudi hotplug (med obratovanjem masine komot izklopis disk, ki se je
pokvaril, vklopis drugega na kontroler in kontrolerju poves, da si to
naredil. 3ware ima luskano orodje za ukazno vrstico za pocet take
reci. Mislim, da tega na softverskem raidu trenutno se ne mores.
Tretji plus je lahko battery-backed cache (ampak to je verjetno
zanimivo predvsem za high end masine, ker je ponavadi drago). Vse je
seveda odvisno od tega kako dragoceni so zate podatki, koliko jih imas
in kako hitro bi jih rad imel na razpolago.

Za raid-1 na dveh diskih mislim da se tudi Linux software raid zelo
dobro obnese in ce se ne motim je mozno tudi bootat direktno z raid
polja (ne rabis root particije posebej), ampak to obicajno pomeni da
ce bo crknil prvi disk, bios ne bo znal bootat, dokler mu ne reces naj
boota z drugega diska.

> b) Pred leti sem "se igral" z Linux-ovim software RAID-om, vendar je, kakor se
> spomnim, potrebno imeti eno boot particijo na enemu od diskov, na drugem je
> pa ni. Kako potem ukrepaš v primeru okvare, če se okvari disk z boot
> particijo (hitrega "restarta" iz drugega diska v tem primeru ni, ter se
> okrevanje zavleče) Prosim, popravite me, če se motim.

Sem ti razlozil zgoraj, da vse sodobne linux distribucije podpirajo
instalacijo direktno na softversko raid polje, tako da tega problema
nimas, razen tega da bos mogoce moral biosu povedat naj boota z
drugega diska, po tem ko bos zamenjal pokvarjen prvi disk.