[LUGOS] spamassassin + postfix + update black list

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Mon Sep 20 12:09:46 CEST 2004

jest at softraja.com wrote:

>Jutro vsem,
>
>na Fedori FC1 sem uspešno instaliral Spamassassin na Postfix.
>Prepozna mi cca. 70% spam pošte in jih lepo označi kot [SPAM].
>Sedaj me pa zanima še ostalih ne vem koliko %.
>Prebral sem da lahko na strežniku vpišem spletno stran iz kje lahko na
>spamassassin povem, da naj še pogleda na black/white liste.
>Če se prosim kateremu da kaj napisati v tej smeri bi bil zelo hvaležen.
>
>lp

Poskusil bom tudi opisati bolj splošno rešitev, še zlasti, ker je tole
zanimivo tudi glede prehoda z winshita na linux. Ne bo me zjezilo, če se
bo na koncu kdo odločil za SpamPal + iexploder, vendar je linux +
spamassasin po moje bolj stabilen kombo.

Jaz bom raje poskusil reševat tistih drugih 30%, ki te bolj žuli kot 70%
za katere enostavno narediš pravilo za trash (čeprav jaz raje uporabim
poseben imenik za špeh, kajti kdor dela, se tudi moti - od tam pobiram
po nemarnem stran zmetano pošto, občasno pa poradiram v trash [in tega
vsakič v /dev/null], kamor gredo direktno tudi virusi ipd.).
Torej - oglejva si skupaj kako ima nastavljena pravila konkurenca pod
winshitom - t.j. SpamPal, ki je nastal iz spamassasina (tega naposredno
ne poznam, poznam ga preko SpamPala, zlasti vtičnike, ki so večinoma
nespremenjeni in izmenljivi, zato lahko govorim tako).
Bistvo - vsaka zadeva, ki vsebuje white space in sumljivo besedo, se
označi kot [SPAM] (ali po želji uporabnika drugače). Enako velja za
maile z DNSBL list (de facto spadajo v razširjen blacklist), pa tudi za
povsem konkretna sporočila, ki so oblikovno pogojena (npr. .VBS, .JS,
druge skripte in ključne besede znotraj telesa sporočila). Blokiraj si
tudi najpogostejše domene, ki te napadajo, npr. cele države kot .jp za
Japonsko, če tam nikogar ne poznaš, nimaš hardvera/softvera, še zlasti
pa prijateljev od tam (naključni znanci tu ne štejejo - ti največkrat
izrabijo tvoj mail), ali zgolj ISP kot francoski wanadoo ali ameriški
yahoo,  (prosti, skrajšani in prirejeni prevod po navodilih iz spodaj
omenjenega programa). Če je datum/čas nenavaden, blokiraj tudi to kot špeh.
Ne da opravljam ostale poštene ljudi po svetu, vendar zasleduj časopise,
varnostne strani in postavljaj ustrezne blokade domen in ISP-jev. Vsak
nov mail, ki pride mimo pravil, preveriš enostavno s pogledom izvorne
kode in tam odkriješ izvirnega pošiljatelja, ki spada v tvoj lokalni
blacklist. Tako npr. dobiš sporočilo od Sexy Waitress, dejansko pa ti ga
je poslal neki brian.kerrigan at fake.isp.com (ki na blacklist ne spada v
celoti, temveč na blacklist vržeš bolj splošen vnos @fake.isp.com, saj
obstaja velika verjetnost, da je e-mail ponarejen). Drugi ti naslova
notri sploh ne bodo dali, pač pa nek niz - pa uporabi tisti niz.
Ta pravila/navodila oz. help sem si na kratko prenesel iz SpamPala for
Windows 1.56 pod iexploderjem na Mozillo pod linuxom (imam pa tudi
spasassin v kombinaciji z amavisom z enakim efektom) in stvar
funkcionira. Konfiguriral sem si jih mi na Pingu 2 - skratka blizu tvoje
fedore - priporočam ti rabo česa manj masivnega od Mozille, npr. FireFox
0.9.3/1.0, jaz pač nerad izgubljam podatke in bekslam sisteme - najbrž
drugi tudi ;).
Če rabiš nekaj takega za spamasasina, verjetno velja kar isto - čaka te
veliko dela in vsako sporočilo, ki pade izven pravil takoj dodaj v bazo,
sicer boš takoj utonil(a) v poplavi - jaz sam dobim občasno do 150
sporočil špeha dnevno, ob špicah a la črvi tudi preko 350, kar
predstavlja nekako 99% vse prejete pošte, avtomatsko prečiščeni odstotek
se giblje tudi tam okoli - ročno prečistim manj kot promil.
Ostalo opravi Mozilla/Netscape sama, če izdelaš zelo natančna pravila -
saj veš, en imenik za prijatelje in znance, en za šolo, en za familijo,
... .
Ne bi bilo pa slabo, če si že na FC1, da se z apt-get update posodobiš
na FC2 in ponovno prevedeš. Povezave na blacklist/whiteliste boš našel
na spletni strani programa spampal (www.spampal.net, freeware), vendar
pazi - nekatere niso zastonj, nekatere pa utegnejo biti davno mrtve in
so tam le zaradi združljivosti (so preusmerjene). Poleg tega se tam
podučiš tudi, kako nastaviti skoraj katerikoli OS/brskalnik (ne le
winshit/iexploder - tole pisanje je v bistvu namenjeno kot mali antispam
priročnik tistim, ki se jim ne ljubi brskati dalje).
Bistveno, da ne pozabim - kar je na whitelistu, pobiraš najprej. Zatem
sesuješ blacklist in označeno kot [SPAM] v špeh ter nazadnje v trash.
Morebiti te dejansko muči pravzaprav ta vrstni red... .

LP, JK