[LUGOS] Re: [LUGOS-BLA] MS EA

Miroslav Kranjc miro.kranjc at siol.net
Sun Sep 12 20:43:14 CEST 2004

> Malo sem preletel strategijo ... moram reci, da mi je zelo
> vsec (razen dolgovezenja seveda, verjetno pa je to
> univerzalni literarni stil smernic in strategij) ...

Me veseli, da ti je vsec. (Glede na to, da sem eden od dveh glavnih avtorjev
;))

> Zelo mi je vsec ideja oblikovanja prototipskega spletisca. Po
> mojem skromnem mnenju da tak nacin dela cudovite rezultate.
> Ce narocis komercialni produkt si vezan na zunanjega
> izvajalca. Ce pa drzave in podjetja vzamejo v roke produkt
> odprte kode in ga razvijajo naprej dobis po mojem boljso
> resitev kot pa v primeru komercialnega ponudnika ... le volja
> za prihranek davkoplacevalskega denarja mora obstajati ... to
> pa lahko omogoci le ogorceni davkoplacevalec ...

Glede na to, da se IT oddelki v drzavni upravi ravno ne valjajo v denarju je
znizevanje stroskov eden glavnih ciljev strategije. Posebej ker si v tem
dokumentu Vlada RS zada se kar nekaj zelo resnih ciljev (eden med nimi je
npr., da bo web postal primarni komunikacijski medij).

> Pise pa tudi da je narava delovanja DU na svetovnem spletu
> taka da zahteva veliko mero sodelovanja z zunanjimi izvajalci
> ... to je zapisano zelo odprto ... O tem smo pisali ze prej
> ... ali svetovalci ali pa Full-time mojstri, ki jih je tezko
> dobiti v drzavno sluzbo za pametno mezdo ... Zakaj pa naj bi
> bila majhnost problem ..  en administrator lahko skrbi za vec
> enot (recimo obcin) .. tudi v Argentini ce je potrebno ... za
> prvo silo bo dovolj ze SSH ...

Obcine niso del drzavne uprave. Poglej v Ustavo RS...
Anyway razumem kaj hoces reci. Zadeva je zapletena in je nebi ravno tukaj
razlagal, ampak dejstvo je, da je sedanja situacija dokaj nerodna. Zadeva je
sedaj v zelo veliki meri outsourcana, kar pa se ze kaze na kvaliteti
vsebine.  Ni problem v tem, da nebi mogel outsourcati. Problem je v tem, da
je treba tudi outsourcane naloge in projekte nadzorovati. Za to pa, posebej
ce je tega veliko, vseeno potrebujes kar nekaj notranjega kadra. Ce si kdaj
poskusil outsourcati kaksno nalogo (niti ni nujno da je mission critical),
bos vedel o cem govorim. Notranji IT kader pa lahko placas dokaj skromno.
Tako si v dokaj nerodnem (zacaranem) krogu.

> V stroskovnik se ne bi podrobno spuscal ... zanimiv se mi zdi
> recimo podatek da je za izvedbo gov.si pasice predvidenih : 8
> miljonov SIT-ov ???

1.) Ne ves kaj je vse je za pasico. Ne sedanjo. Ta je simpl.
2.) Stroskovnik v strategiji ni racun, ki ga je potrebno placati, ampak
osnova za pridobivanje sredstev... ;)

> Vi ste ministrstvo in zato razpolagate s sredstvi, ki
> omogocajo komercialne groupware resitve. Manjse enote so
> sedaj raje brez. Lahko bi bili za vzgled in vsaj testno
> implementirali kako odprto razlicico ...
> potem pa izdelali navodila za manjse enote. Mozna bi bila
> tudi centralna administracija, oziroma vsaj zvezdna ... tako
> da ima vec manjsih enot skupen OpenGroupware server ... ne pa
> da vsaka obcina posebej naroca izvedbo in vzdrzevanje pri
> mozu od zupanove sestricne ....
>
> A se kaj dela na tem ?

Kot sem rekel. Poglej http://e-tocke.gov.si in http://ossr.cvi.gov.si, ki
delujeta na istem serverju. To sta alfa in beta razlici web Typo3 hostinga.
Sedaj laufa se na enem navadnem serverju, postavlja pa se cluster s to
platformo (pravzaprav je ze postavljen). Tam je misljen prostor za organe
kot so Narodni park Skocjanske jame ipd.

Obcine pa, kot ze receno, nimajo z drzavno upravo nic. Vlada RS nima nad
obcinami (kar se tega tice) cisto nobene moci.