[LUGOS] Re: [LUGOS-BLA] MS EA

Iztok Stotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Sun Sep 12 19:01:41 CEST 2004

> 2.) 53 mio/leto, ki jih omenjas, pa je v zvezi s sprejeto Strategijo
> delovanja in razvoja državne uprave Republike Slovenije na svetovnem spletu
> (http://mid.gov.si/mid/mid.nsf/0/CB36EE2D28331E69C1256F03001F921D?OpenDocume
> nt), za izvajanje katere je na letni ravni predviden ta strosek. Ta zadeva
> pa se nanasa na vsa ministrstva in organe v okviru Vlade RS (to je trenutno
> dobri 130 websajtov).

Na to sem mislil ... tako hiter in izcrpen ogovor me zelo veseli :)

Malo sem preletel strategijo ... moram reci, da mi je zelo vsec (razen
dolgovezenja seveda, verjetno pa je to univerzalni literarni stil
smernic in strategij) ...

... glede tehnicne izvedbe jasno priporoca strezniske platforme, ki
temeljijo na odprti kodi (stran 65) ...

Zelo mi je vsec ideja oblikovanja prototipskega spletisca. Po mojem
skromnem mnenju da tak nacin dela cudovite rezultate. Ce narocis
komercialni produkt si vezan na zunanjega izvajalca. Ce pa drzave in
podjetja vzamejo v roke produkt odprte kode in ga razvijajo naprej dobis
po mojem boljso resitev kot pa v primeru komercialnega ponudnika ... le
volja za prihranek davkoplacevalskega denarja mora obstajati ... to pa
lahko omogoci le ogorceni davkoplacevalec ...

Vsec mi je da so jasno zapisali da morajo biti spletisca vidna in
funkcionalna tudi v Mozilli visji od 1.1 ...

Pise pa tudi da je narava delovanja DU na svetovnem spletu taka da
zahteva veliko mero sodelovanja z zunanjimi izvajalci ... to je zapisano
zelo odprto ... O tem smo pisali ze prej ... ali svetovalci ali pa
Full-time mojstri, ki jih je tezko dobiti v drzavno sluzbo za pametno
mezdo ... Zakaj pa naj bi bila majhnost problem ..  en administrator
lahko skrbi za vec enot (recimo obcin) .. tudi v Argentini ce je
potrebno ... za prvo silo bo dovolj ze SSH ...

V stroskovnik se ne bi podrobno spuscal ... zanimiv se mi zdi recimo
podatek da je za izvedbo gov.si pasice predvidenih : 8 miljonov SIT-ov
???

Najbolj mi je vsec del o neodvisnosti informacijsko komunikacijske
infrastrukture (stran 93), kjer so vsaj nacelno prioritete usmerjene v
lastno pamet drzavne uprave. Tu se zavezujejo da bodo poskusali biti
neodvisni od zunanjih izvajalcev ...

Pisejo da je treba strateska znanja prenesti iz zasebnega v javni sektor
.... manj razlagajo kako bodo to napravili ...
Pise nekako takole : "Z zasebnim sektorjem je potrebno vzpostaviti
tesnejse stike in prenasati njegovo znanje v DU oziroma na zaposlene v
njej." ... ajme meni ...

> Za povezavo na tole napako, pa pls poslji link na webmaster.mid at gov.si

Ni napake ;)

To je le primitivni nacin iskanja tipa serverja ... vpises napacen link,
pa je ...

> Ker je bilo leat 2001, ko je bil MID ustanovljen na voljo le dvoje: Apache
> na RH 6 kot file server (torej obicajni html sajt) kot druga varianta pa
> Lotus Domino. V drzavni upravi nimamo in nismo nikoli imeli IIS streznikov.
> Sedaj pa je, kot ze omenjeno na voljo se Typo3 + MySQL + PHP na Rh 7.2.
> Ampak ta moznost obstaja sele sedaj.

Ta odgovor me v popolnosti zadovolji ... pac takrat ni bilo te resitve

> Lotus Notes/Domino platforma (opis in drugo):
> http://www.lotus.com/products/product4.nsf/wdocs/notesdomino
>
> Lotus Notes je siscer okolje, ki je zalo razsirjeno v drzavni upravi (med
> drugim imamo v njem ves sporocilni sistem - email, document management in se
> mnogokaj...).

A obstaja tudi za to kako priporocilo, ter smernice kako boste presli na
OpenGroupware produkte ?

Vi ste ministrstvo in zato razpolagate s sredstvi, ki omogocajo
komercialne groupware resitve. Manjse enote so sedaj raje brez. Lahko bi
bili za vzgled in vsaj testno implementirali kako odprto razlicico ...
potem pa izdelali navodila za manjse enote. Mozna bi bila tudi centralna
administracija, oziroma vsaj zvezdna ... tako da ima vec manjsih enot
skupen OpenGroupware server ... ne pa da vsaka obcina posebej naroca
izvedbo in vzdrzevanje pri mozu od zupanove sestricne ....

A se kaj dela na tem ?

Iztok