[LUGOS] Linux/Windows

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Wed Sep 8 20:02:02 CEST 2004

Glej solato spodaj in jasno bo tudi moje skromno mnenje:

------- kvačkanje z zrnom resnice...-------

-----za winshitterje brezvezen spisek orodij ----

Moje skromno mnenje pa je takole:
    - linux je narejen za večopravilnost in kot jedro OS za katerega je
vse ostalo že obstajalo:
           - npr. amavis je starejši, KDE je obstajal pred jedrom, itd..
Vse kar je bilo potrebno, je bilo potrebno sestaviti to čudo skup brez
posebne dediščine.
    - windows pa vlači za sabo dediščino še iz DOS-a (ki je arhitekturno
dejansko enak CP-M/86 in DOS 1.0 je celo lahko bral diskete sistema CP-M.
        programčki .COM,  INT20 in omejitev na segmente so prav od tam,
prijatelji!). Ko razložiš to starinsko arhitekturo nekomu z windowsi, ga
mora biti
         sram v dno duše. Dejstvo je, da zaradi tega še vedno en program
še vedno z lahkoto pod windowsi obvlada cel sistem (postavi ga v V86
način ali v
         način "zelo velikega segmenta", kot Intel pravi svojim lažnivo
velikim segmentom [64K je bilo nekoč tudi veliko], in adijo!).
linux  niti nima zapečene fiksne izbire brkljalnika - je odprt sistem,
pri windowsih pa izpadeš kot odrt uporabnik, saj ti vse dobrote, ki so v
linuxovi distribuciji široko stestirane in zastonj, testira le ozek krog
posebej plačanih izbrancev (alfa/beta in ostalih testerjev), ki so zato
temu primerno dražje kot v shareware ali celo GNU/GPL izvedbi. Ritem
dela je primerno hitrejši, s tem pa tudi verjetnost pogreška.

That's all, folks!