[LUGOS] Nadomestila/davki na prazne CDje

Marko Samastur markos at gmail.com
Fri Sep 3 20:52:06 CEST 2004

Zdravo,

IANAL, ampak vseeno...

On Fri, 3 Sep 2004 19:56:20 +0200, Gregor Ibic <gregor.ibic at intelicom.si> wrote:

> Torej, ce gre za lastno - privatno reproduciranje, pa tudi zvoka in slike,
> le-ta ne
> prinasa izgube, ker ko uporabnik kupi nosilec s posnetkom, ga kupi za lastno
> predvajanje. Lastne privatne kopija pa izdeluje z namenov varovanja svoje
> lastnine-pravice do uporabe, saj se z okvaro nosilca ta lastnina izgubi.
> Uporabnik prav tako z lastnimi privatnimi kopijami nicesar ne pridobi, ker
> sinhrono gledanje filma na dveh predvajalnikih namrec ni smotrno, prav tako
> poslusanje zvoka.
> (govorimo o legalnem privatnem reproduciranju).
> [...]

To seveda ni res. Samo zato, ker si ti kupil originalni nosilec, ne
pomeni da ga imaš pravico poljubnokrat replicirat za lastne potrebe.

Jaz tudi dvojnih čevljev ne morem naenkrat obuti, pa mi ob nakupu
vseeno pripadajo samo eni. Vem, slaba primerjava. Ampak samo dejstvo,
da ga lahko skopiraš kaže na to, da boš ti nekaj pridobil (ker sicer
tega verjetno ne bi počel) in ker to, kar koli že pač je, lahko dobiš
le s kopiranjem ali pa nakupom več izvodov, očitno ni res da ne gre za
potencialno izgubo.

Kar seveda ne pomeni, da se strinjam z odločbo (se ne). Se pa tudi ne
strinjam s tvojim razmislekom.

Lp,

Marko