[LUGOS] Ob zagonu Openswana zamrzne mreža

Matjaž Prelog rachek at occasio.si
Fri Oct 29 16:00:30 CEST 2004

Navajanje Gašper Lakota - Jeriček <gasper at bsnet.eu.org>:
> Najlažje je kurcat zadeve v katere se ti ne da / nimaš želje / volje
> poglobit.
Točno tako, kot si napisa. Zakaj pa bi se mi dalo? FreeBSD je distribucija
enega sistema, kjer maintainerji skrbijo vsak za svoje področje. Ko pride ven
nov PHP interpreter, maninainer porta za PHP poskrbi za vse in se ni treba
vsakemu uporabniku zafrkavati z vsemi muhami. Dovolj je, da eden izgublja
živce. Jaz samo cvsup-nem ports-tree in buildam softwer. Že odkar sem se pred
dvema tednoma začel zafrkavati z tema dvema mašinama(delam v prostem času
kolikor se mi pač ljubi) se mi je zdelo čudno, zakaj je za FreeBSD probleme na
našem velikem zavezniku in prijatelju stričku googlu veliko lažje najti
dokumente kot pa za LINUX probleme, ko pa je ja LINUX veliko bolj popularen. In
to kvalitetne dokumente, step-by-step howtoje ali *točne* odgovore glede
problema samega. Poglabljam se v stvari v katere se *moram* poglabljati. Npr.:
zakaj mi softwer v phpju vedno znova prikazuje login formo, če pa mi phpinfo()
lepo napiše, da je session suport vkompajlan (brez katerega ne more delati)?
Ali pa zakaj na enem strežniku php skripte lepo same klientom povedo, s katerim
charsetom delajo, na drugem pa iste skripte vedno nastavljajo latin2? To so
resnični problemi. Ne pa kompajlanje PHPja cel dan in in spraševanja, zakaj za
hudiča team od Fedora projecta za php-mysql dodatek daje na razpolago tega za
3.23.x clienta, ko pa je 4.0 že ne vem kako dolgo stable. Sploh je podpora kar
se rpmjev tiče za FC precej kavrna, predno ugotoviš, kje dobiti c-client
library, rabiš tudi celo večnost, potem je tu še raziskovanje, "poglabljanje"
in spet jebena izguba časa in potem ti celo uspe prevesti PHP in ker se ti roke
že pošteno tresejeo od nervoze, ko si misliš, postavil bi 10 strežnikov na
BSDju v tem času, se ti sploh ne ljubi raziskovati, zakaj rpmbuild -ba builda
samo source rpm ...

Namen tega mono-dialoga: a samo vzdrževalci tovrstnih strežnikov sami sebi v
namen in hodimo v službo zato, da cele dneve hekamo ali da rešujemo resnične
probleme? Da opravim svoje delo v doglednem času, dam storitev v uporabo in da
grem zvečer na trening ali da sedim do 23ih za računalom in se jeb** v glavo,
zakaj mi kompajler pri php_imap.c vrača cel kup napak, za katere niti uncle
goole ne ve niti približnega odgovora?

> Predvsem pa bi lahko kakšen argument navedel, ker če je velika
> katastrofa, bi moralo biti tudi veliko argumentov ali pa vsaj kakšen
> velik argument.
Bodo tile dovolj ? :)

Vse sem skozi dal, kar mi je kri pilo, ni težko 10x it pogledat v ifcfg-eth1
zakaj se ti ob bootu ne dvigne(noter je bil entry DEVICE=eth0), če pa imaš
onboot=yes, kje za hudiča libphp bere php.ini in ne, ni težko v document root
dat en file z phpinfo(); in ga z browserjem odpreti, pa pogledati, od kod
bere .ini - ampak - treba je!!! Čas gre!! Na FreeBSDju pa se ve: kar pride z
sistemom, ima confige v /etc, kar nameščaš sam, ima confige v /usr/local/etc.
Binaryi od sistema sodijo v /bin,/sbin,/usr/bin,/sur/sbin, libi
v /usr/lib, /usr/libexec, includi v /usr/include/. Kar nameščaš sam, gre vse v -
/usr, le da se med /usr in /***** vrine še /local . Ini datoteka pa po mojem
skromnem mnenju ne sodi v /usr/lib, pa če že, bi jo make install instaliral, da
jo z findom najdem. To, da ni ipfw-ja in da se bo treba na iptables navadit,
sploh ni sporno, je del življenja.

Ampak: to, da ob zagonu opsneswana neha delat mreža, to pa je višek vsega. To
se še na winsshitu ne zgodi. Zdaj še samo razmišljam, kako bi to mašino naredil
na BSD (in jo čez vikend tudi bom, če bom le lahko spravil Pantherja z
encryptanim VPNom v lokano omrežje, kar je bil ) in ne, kako bom še Kakšen
teden porabil za reševanje problemov oz. poglabljanje v le-te in iskanje želje
po reševanju njih.

Pa brez zamere. Ne želim nikogar žaliti ali karkoli podobnega. Menim, da so
ljdje, ki "strokovnjake" sodijo po tem, kakšen OS uporabljajo, popolni "norci".
Važno sta zadovoljstvo uporabnikov in kvaliteta storitev. Smisel mojega
življenja pa ni delo, ampak življenje. In če nekateri za tako BSD mašino, ki jo
jaz naredim v enem dnevu, zaračunajo 95.000 sit + DDV - morebitni popusti
(mislim, da je to po ref. ceniku GZS), a naj potem jaz za tele linux gajbice
računam 500.000 + DDV ? Saj mi tega nihče ne bo kupil. Jaz pa vseeno imam
račune za plačati.

LP, rachek.