[LUGOS] Lokalni in zunanji DNS

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Sun Oct 10 19:03:17 CEST 2004

Andrej Krevl wrote:

> Torej samo dodam se en zone file za 10.0.0 na isti server? Kaj se pa
> zgodi, ce nekdo povprasa moj DNS server o npr.
> lokalnakibla.mojadomenca.net? Bo DNS tiho ali bo odgovoril, da je
> lokalnakibla racunalnik z IPjem 10.0.0.12?
>
> Hvala & lp,
>    andrej

Bind 9 pozna 'poglede' - views, s katerimi se da nastaviti DNS tako, da
recimo lokalnim računalnikom kaže nekaj, zunanjim pa nekaj (manj). Sam
tega nikoli nisem uporabljal, tako da ti kaj več ne morem povedat.
Precej lažje in varneje je (če le imaš še kje kakšno odveč sivo škatlo),
da postaviš dva DNS-a: enega, ki je viden iz interneta (ta je brez
problemov lahko na routerju), in eden, ki je samo v lokalni mreži in ga
uporabljajo drugi računalniki. Zunanji DNS skonfiguriraš kot
authoritative za tvojo domeno, vanj vpišeš samo zunanje strežnike,
notranjega pa tudi skonfiguriraš kot authoritative za isto domeno, vanj
pa vpišeš samo lokalne računalnike, vse ostalo naj pa forwarda na router.

lp, Rok