[LUGOS] collisions

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Sat Oct 2 11:40:11 CEST 2004

Howdy!

Matjaz Prelog wrote:

>Glede na moje izkušnje: ne, ne bom verjel! :))))

Tvoj problem ;)

>Jaz ravno zaradi teh sicer prisegam na industrijsko narejene kable, pa vendar, me zanima, kako izgledajo takšni "slabi kabli" - napogostejše napake? Razen tega, da na spodnjem delu konektorja ni vrhnja plastika vpeta ampak se parice prosto "furajo" sem ter tja ... recimo, to bi bil eden tak primer .. ko smo malo zmigali, pa je net začel v hipu delati (10mbps sicer).

Najbolj divja napaka je neupoštevanje tega, kateri kontakti morajo biti
v eni parici. Se pravi: 1,2 ena parica, 3,6 druga parica, 4,5 tretja
parica, 7,8 četrta parica. Mojstri, ki tega ne vedo, gredo enostavno:
1,2 prva parica, 3,4 druga parica ... Potem pa dobiš prisluhe med drugo
in tretjo parico, ker pač kontakta 3,6 nista v skupnem paru (ovijanje!).
Na 10MHz to še za silo deluje, na 100MHz pa seva, da je kar hudo. Če je
kabel kratek, potem se to pozna kot dosti napak (frame, ...) in s tem
nižja hitrost. Če je kabel dolg (tja nad 20m) pa kot nedelujoča povezava.
Mimogrede: če je kabel kje na pol cviknjen, je efekt zelo podoben.
Mimogrede [2]: če je UTP kabel prav narejen, je popolnoma uporaben tudi
za ISDN (le-ta uporablja parici 2 in 3 iz zgornjea recepta)
Mimogrede [3]: glede na povedano je za ethernet dovolj povezati dve
parici. Teoretično bi bilo možno skozi en UTP kabel speljati dve
100baseTx povezavi. Če stvar ni povezana 4-parično, potem izgubiš
možnost napajanja eth naprav preko UTP kabla (za kar se uporabita
nerabljeni parici). Druga uporaba 4 paric je pri nekaterih variantah
giga etherneta.

Druga napaka, ki je pa večina domačih mojstrov ne dela več, pa je to,
ketere parice je treba na cross-over kablu zamenjati. Če ne zamenjaš
pravih paric, potem pač kabel ne dela (zato je to napako dokaj lahko
odkriti).

--
Peace!
  Mkx