[LUGOS] sifrirana datoteka

Martin Vuk martin at gollum.fri.uni-lj.si
Thu Nov 25 17:49:40 CET 2004

On Thu, Nov 25, 2004 at 04:48:57PM +0100, Jernej Vodopivec wrote:
> Zivjo!
>
> Kaksna orodja bi mi priporocili, da bi imel na usb flash kljucku eno sifrirano datoteko, ki bi jo
> po potrebi bral oz. spreminjal na vecih racunalnikih? Kaksen nacin sifriranja naj uporabim -
> simetricnega ali asimentricnega(pgp)?
Če boš uporabil simetrično enkripcijo, boš moral imeti na vseh
računalnikih isti ključ. Pri asimetrični imaš
lahko na različnih računalnikih različne privatne ključe. Datoteko potem zakleneš z vsemi
javnimi ključi hkrati in odkleneš s katerimkoli privatnim. Tako ti ni treba prenašati privatnih
ključev naokoli. Lahko pa tudi pri asimetrični kriptografiji uporabljaš isti ključ. Odvisno koliko si
paranoičen in koliko zaupaš posameznim računalnikom:)

GUI orodje za gpg je npr. kgpg za KDE(v kde >=3.2 je že vključeno).

LP Martin

--
Laboratorij za matematične metode v računalništvu in informatiki
Fakulteta za računalništvo in informatiko
e-naslov: martin.vuk at fri.uni-lj.si
www: http://torina.fe.uni-lj.si/~martin