[LUGOS] Hotel management sw?

Andrej Mršek andrej.mrsek at volja.net
Wed Nov 17 08:25:26 CET 2004

Zdaj pa še nekaj izven Linux konteksta. Upam, da ne bodo na dopisnem
seznamu preveč zamerili...

Veseli me, da se nekdo odloča za izdelavo aplikacije, ki podpira
poslovanje hotela, in ker sem na strani kontrole, neodvisne seveda
(revizija, revizija IT) ti glede hotelov priporočam naslednje:
- dosti hotelov ima kaki pay-tv sistem, zelo zaželjeno je, da so ti
vklopi beleženi avtomatsko na posamezno sobo, tako, da ko izstavljaš
račun nimaš problemov
- enako velja za uporabo telefonije
- velik problem predstavlja poraba na drugih hotelskih blagajnah, ki se
evidentira na sobo, saj boš moral rešit kar nekaj problemov, če naštejem
samo nekatere
    1. Problem DDV-ja, račun izdan npr. 30.11.2004 na blagajni se piše
na sobo, dejansko se račun izda, ko gost odide, recimo 3.12.2004.
    2. Če boš imel paketni prenos porabe in izdanih faktur se lahko
dogaja, da kak gost "pobegne" in ne plača kake pijače ali jedače.
    3. Problem daljšega izpada električnega toka, ker ne bo mogoče
prodajati blaga, izdajati hotelskih računov, .... če je to relavantno
pri stranki.

Na splošno gre za dokaj enostavno aplikacijo, v praksi sem videl kar
nekaj rešitev, dobrih in slabih, v kar nekaj hotelih naše države. Na
splošno velja, da imajo hoteli ponavadi zelo dobro poštiman nadzor
porabe hrane in pijače (redne inventure) in druge notranje kontrole (v
povezavi z denarjem). Smiselno se je opreti na to in jim ne preveč
rušiti sistema dela.

Glede komunikacije z računovodstvom, njim je predvsem pomembno, da tvoj
sistem pravilno razvšča izdane fakture (pravo davčno obdobje) in da če
preko sistema teče tudi materialno poslovanje lahko poknjižijo
mesečno/tedensko/dnevno porabo, torej prenesejo iz zalog na stroške. Pri
materialnem poslovanju (vodenje zalog) se navadno poslužujejo priročnih
skladišč (bari, restavracije), ki imajo nekaj dnevne zaloge. Pri vodenju
zalog moraš paziti na pravilno metodo vrednotenja zalog (poglej si kaj
dopuščajo slovenski računovodski standardi in kaj uporabljajo v hotelu
pri tvoji stranki).

Če rabiš še kak nasvet oz. si v dilemi, pa na privat mail, da ne bomo
smetili po grupi.

Drugače pa seveda, podatki v kaki bazi, izpisi, mogoče PDF, izmenjava
podatkov pa seveda XML ali pa se prilagodi računovodski aplikaciji, ki
jo uporabljajo.

LP, Andrej