[LUGOS] Hotel management sw?
Andrej Mršek
andrej.mrsek at volja.net
Wed Nov 17 08:25:26 CET 2004
Zdaj pa še nekaj izven Linux konteksta. Upam, da ne bodo na dopisnem
seznamu preveč zamerili...
Veseli me, da se nekdo odloča za izdelavo aplikacije, ki podpira
poslovanje hotela, in ker sem na strani kontrole, neodvisne seveda
(revizija, revizija IT) ti glede hotelov priporočam naslednje:
- dosti hotelov ima kaki pay-tv sistem, zelo zaželjeno je, da so ti
vklopi beleženi avtomatsko na posamezno sobo, tako, da ko izstavljaš
račun nimaš problemov
- enako velja za uporabo telefonije
- velik problem predstavlja poraba na drugih hotelskih blagajnah, ki se
evidentira na sobo, saj boš moral rešit kar nekaj problemov, če naštejem
samo nekatere
1. Problem DDV-ja, račun izdan npr. 30.11.2004 na blagajni se piše
na sobo, dejansko se račun izda, ko gost odide, recimo 3.12.2004.
2. Če boš imel paketni prenos porabe in izdanih faktur se lahko
dogaja, da kak gost "pobegne" in ne plača kake pijače ali jedače.
3. Problem daljšega izpada električnega toka, ker ne bo mogoče
prodajati blaga, izdajati hotelskih računov, .... če je to relavantno
pri stranki.
Na splošno gre za dokaj enostavno aplikacijo, v praksi sem videl kar
nekaj rešitev, dobrih in slabih, v kar nekaj hotelih naše države. Na
splošno velja, da imajo hoteli ponavadi zelo dobro poštiman nadzor
porabe hrane in pijače (redne inventure) in druge notranje kontrole (v
povezavi z denarjem). Smiselno se je opreti na to in jim ne preveč
rušiti sistema dela.
Glede komunikacije z računovodstvom, njim je predvsem pomembno, da tvoj
sistem pravilno razvšča izdane fakture (pravo davčno obdobje) in da če
preko sistema teče tudi materialno poslovanje lahko poknjižijo
mesečno/tedensko/dnevno porabo, torej prenesejo iz zalog na stroške. Pri
materialnem poslovanju (vodenje zalog) se navadno poslužujejo priročnih
skladišč (bari, restavracije), ki imajo nekaj dnevne zaloge. Pri vodenju
zalog moraš paziti na pravilno metodo vrednotenja zalog (poglej si kaj
dopuščajo slovenski računovodski standardi in kaj uporabljajo v hotelu
pri tvoji stranki).
Če rabiš še kak nasvet oz. si v dilemi, pa na privat mail, da ne bomo
smetili po grupi.
Drugače pa seveda, podatki v kaki bazi, izpisi, mogoče PDF, izmenjava
podatkov pa seveda XML ali pa se prilagodi računovodski aplikaciji, ki
jo uporabljajo.
LP, Andrej
Uros Trebec wrote:
>Najprej najlepsa hvala vsem!
>
>Glede na to, da trenutno ne obstaja neka opensource resitev smo se s
>kolegi odlocili tako zadevo napisati. Pri razvoju bomo sodelovali z
>hotelom, ki je potencialno zainteresiran za tako aplikacijo. JK, hvala
>za vse predloge in nasvete. Preprican sem, da nam bo prislo prav. V
>roku enega tedna zacnemo z backend razvojem, hkrati se bo zacel ze GUI
>razvoj, release date beta verzije bo enkrat okoli silvestrovega
>(odvisno od aktivnosti sodelujocih in casa, ki ga bomo imeli).
>Aplikacija verjetno ne bo zelo hitro v "redni" uporabi, ampak bo prej
>preizkusno obdobje kot dopolnilo ali vzporedna trenutnemu nacinu dela.
>
>Glede programiranja sploh ni vprasanj. Res je, da sem trenutno sele
>bruc na FRI a imam z programiranjem ze veliko izkusenj. Glede na vecje
>stevilo sodelujocih bo razvoj potekal kar hitro (upam:).
>
>Anze: Hvala za nasvete. Za skladiscenje bo verjetno uporabljena ena od
>SQL baz (pgSQL,DB2,..), XML pa bo uporabljen po potrebi (odvisno od
>zelja koncnih uporabnikov).
>
>Ce ima kdo se kaksen nasvet ali predlog, je le-ta mocno dobrodosel. :)
>
>lp,
>Uros
>
>
>
>
More information about the lugos-list
mailing list