[LUGOS] VPN

Nejc Skoberne nejc.skoberne at guest.arnes.si
Tue Mar 23 22:58:26 CET 2004

Zdravo.

> freeswan je bil IPSEC stack za linux. V kernelih 2.5 in 2.6 pa je podpora za
> IPSEC ze v jedru, zato so razvoj freeswan-a opustili.

No, to vsekakor ni bil glavni razlog. Razvoj FreeS/WANa so opustili
ker jim ni uspelo "uveljaviti" Opportunistic Encryptiona (pa se zaradi
enega drugega razloga). Za vec informacij www.freeswan.org.

> Ze omenjeni openswan pa je (kolikor mi je znano) samo frontend za to podporo,
> ki je zdaj v jedru.

No, tudi to ni cisto res. Trenutno imas dve veji - ena je v bistvu
dobri stari Super-FreeSWAN (ki je BTW zelo stable in je primeren za
resno uporabo), druga pa je malo bolj sveza - ta zna pa tudi delati z
native IPSecom od Linux kernela.

--
Nejc Skoberne
Grajska 5