[LUGOS] Disk error?

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Mon Feb 23 07:43:54 CET 2004

Howdy!

Andrej T. wrote:

> Imam dva nova enaka diska v RAID 1 (hda,hdc) polju in na zadnje sem
> dobil tole sporocilo v "dmesg" :
>
> hda: dma_timer_expiry: dma status == 0x20
> hda: timeout waiting for DMA
> hda: timeout waiting for DMA
> hda: (__ide_dma_test_irq) called while not waiting
> blk: queue c02e7640, I/O limit 4095Mb (mask 0xffffffff)
>
> Na googlu sem prebral, da je to povezano z DMA, sedaj pa ne vem ali je
> problem v kernelu ali v disku. Kaj pravite vi?

Čisto možno. Razlogov pa je lahko več:
- ne dovolj dobri ATA kabli; glede na to da imaš vklopljeno DMA-100
morajo biti že kar dobri
- slabo nataknjeni konektorji ATA kabla na disek in ploščo
- buggy IDE kontroler
- buggy kernel driver
- buggy firmware na diskih
- (če imaš diske v kakšnih čudnih ohišjih:) nekvalitetna izdelava ohišij

Po moje je največja verjetnost, da je razlog v prvi točki. Za test lahko
znižaš hitrost na obeh diskih na DMA-66 (z ukazom 'hdparm -X68 /dev/hda'
oz. 'hdparm -X68 /dev/hdc'). Potem boš videl, ali je to to.

--
Peace!
  Mkx

---- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc