[LUGOS] Pingo +CVI (prevedeno :P)

Rok Papež rok.papez at lugos.si
Mon Apr 19 21:32:00 CEST 2004

Živjo Matija.

Dne ponedeljek 19 april 2004 10:56 je Matija Suklje napisal(a):
> Se iskreno opravicujem za svoje neuporabljanje
> toporisiscine in popravljam svojo napako.

Slovenščine :).

> Bi mi lahko kdo razlozil Pingotovo metodologijo
> distribucije. S tem je (verjetno) mislena kaksna je
> delitev dela na skupine, kaj so zadolzitve posameznih
> skupin, v kaksnem vrstem redu si sledijo stopnje
> nastanka same distribucije, ustvarjanja, posodabljanja
> in testiranja paketev ter kako slednji pridejo v
> stabilni reperzitorij distribucije.

Na kratko:

Prvi korak, prevajanja orodij Red Hat je že končan, sedaj sledi
testiranje distribucije Fedora Core 2 ter popravljanje prevodov.

Ko bo FC2 izdan sledi večje in bolj organizirano testiranje
distribucije,  pri tem bomo verjetno kako orodje morali dodatno
lokalizirati/prevesti (npr.: GRUB) ter popraviti kakšen prevod.

Spremljali bomo tudi kako napredujejo popravki ter sodelovali
z ekipo Fedora pri odpravljanju in integriranju popravkov.
Vzporedno bomo dodajali lastne pakete (xmms-mp3, mplayer,
java, ...). To korak naj bi trajal nekako do 30.7. Takrat bo
predvidoma izdana tudi uradna distribucija Pingo 3.0preX.

Do 15.8. imamo v načrtu testiranje in odprava zadnjih hroščkov ter
nato 15.8.2004 uradni izzid Pingo 3.0. Do tega datuma je mišljeno,
da se pripravi tudi uradna spletna stran z pripadajočo dokumentacijo,
orodji in vmesnikom za pomoč uporabnikom.

Temu sledi vzdrževanje distribucije.

> Naselednja stvar, ki bi me zanimala, je kako bi se
> dalo "vsiliti" automaticno posodobitev delovne postaje
> (n.pr. varnostne posodobitve).
> N.B. Nase ciljne delovne postaje niso prizgane
> non-stop.

Posodabljanje v Pingo 2.0 je urejeno z orodjem apt. Kako bo v Pingo 3.0
bomo še videli :). V igri sta že preizkušeni apt (ki mimogrede deluje odlično)
ter "FC2 uradni" yum. Najverjetneje bosta prisotna kar oba, vendar bo "uradno"
podprt le eden.

> Bi mi lahko kdo razlozil, ali me vsaj napotil k
> navodilom, kako dodajati pakete in module v Pingotov
> instalacijski reperzitorij oz. program.

:)))). Glede na to, da sem iz prvega kriptičnega sporočila uspel izluščiti, da
ne znaš programirati in ne poznaš paketov rpm, nimaš osnovnih pogojev :).

> Poleg tega pa bi bil zelo hvalezen, ce bi imel kdo
> kaksne informacije o delovanju Entrust mecine na
> ActivCard trdini pod sistemom GNU/Linux.

:)

==================

Dne ponedeljek 19 april 2004 12:24 je Matija Suklje napisal(a):
> Totalen razcep distribucije se tudi meni zdi
> nesmiselen in mu oporekam, ker se mi zdi kot
> izrabljanje FOSS software-a in GPL licence.

1. MŠZŠ in MID (baje) razmišljata o podpori projektu Pingo. Res pohvalno,
če leva roka zopet ne ve kaj dela desna.

2. Razvoj/Vzdrževanje distribucije je tako zahtevna naloga, da se CVIju to
zagotovo ne splača. Še posebej glede na tvoje znanje. Pingo ni nekaj kar sem
zmetal skupaj neko popoldne, ko sem obrnil že vse dodatne misije Tetrisa in
pač nisem imel kaj za delat pa sem malce tolkel po tipkovnici.... pa je ven
pricurljal Pingo :P.

3. Pingo ni *čisto* svoja distribucija. Je združljiva z neko obstoječo (RH9),
ki jo že vzdržuje neka organizacija z veliko večjo razvojno močjo.

> Razlogi
> CVI-ja za vsaj do neke mere locen razvoj naj bi bile
> posebne zahteve, ki jih ima CVI oz. javna uprava od
> Linux distribucije (kar se mi zdi sporno) - pri tem

To, da imajo različne organizacije različne potrebe nam je v razvojni ekipi
Pingo precej jasno. Ena izmed točk razvoja je tudi prilagoditev (v meri)
posameznim večjim uporabnikom (šolstvo, oem ... ). Ne vem zakaj CVI
ne bi tu izkoristil ponujene priložnosti.

> navaja potrebe po podpori kartic ActivCard ter
> software-a Entrust, Lotus Notes in Sophos AV.

Kar se da rešiti z lastnim, dodatnim, repozitorijem paketov od koder bi se
lahko nameščali paketi, ki niso prosti oz. so prikrojeni potrebam CVI.
Posodabljanje se uredi tako, da se na vsake toliko požene samodejna
nadgraditev nameščenih paketov. To posodobitev se da opraviti tudi pri zagonu
računalnika.

> Malo
> bolj utemeljen (ceprav meni se vedno nerazumljiv) je
> njihova druga dva razloga: varnost in loceno
> testiranje in reperzitorij vsaj nekaterih paketov za
> povsem avtomaticno posodobitev t.i. EPO [Enotno
> Programsko Okolje] postaj.

Varnost bodo brez ustreznega pristopa le ogrozili :). Že tako, če vzamejo za
osnovo Pingo "priznajo", da nam zaupajo. Vrhu tega je razvoj odprt (vsi
paketi imajo priloženo izvorno kodo in spremembe so jasno vidne tudi v
prikrojenih paketih Pingo).

> Sestanek se mi zdi zelo dobra resitev vecine
> problemov.

Edina :).

> P.S. cist tako, off the record, imam obcutek, kot da
> CVI hoce narediti distribucijo samo zato da jo ima in
> ne namerava kaj prevec vrniti skupnosti ...zelo upam
> da  me ta obcutek vara!

Imajo to pravico in te pravice ne mislim kratiti nikomur. Bi pa to bila ena
bolj nepremišljenih potez :). CVIju se bolj splača nastopiti skupaj z MŠZŠ in
MID pri definiranju potreb in morebitnem dogovoru s skupino Pingo.

--
best regards,
Rok Papež

P.S.: Debata se seli na private :)