[!!BERI ME!!] Pingo Linux 2.0 [!!BERI ME!!]

David Klasinc bigwhale at lubica.net
Thu Nov 27 21:19:44 CET 2003

Banzai!

Kot vas ze vecina ve, je Pingo Linux, posodobljena razlicica RedHat 9, ki je
poslovenjena, opremljena s slovenskim OpenOffice.org, slovenskim programom
za namestitev in najbrz se cem. (Za vse, ki se ne veste, Pingo Linux 2.0 je
dobil prvo nagrado Ministrstva za Informacijsko Druzbo na zadnjem natecaju.
Vec o tem na spletnih straneh drustva.)

Na prejsnjem sestanku drustva smo se strinjali, da bi bilo skoda, ce bi
dosedanje delo, ki je bilo opravljano zamrlo, saj je dela prevec, da bi ga
nadaljevali tisti junaki, ki so ga zaceli.

Distribucija se v grobem razdeli na pet osnovnih delov:

 - installer  (namestitveni program)
 - packages   (vsi paketi, ki jih distribucija vsebuje)
 - user tools (spremna orodja za konfiguracijo sistema)
 - kernel     (vse vrste jedra)
 - build      (gumb na katerega pritisnes in dobis distribucijo ;) )

Torej v grobem rabimo vsaj pet ljudi, ki bodo skrbeli in imeli nadzor vsak
nad svojim delom. Jasno pa je, da tega samo pet ljudi ne bo zmoglo
opravljati. (Izpustil sem vse kar je povezano s slovenjenjem)

Infrastruktura, ki je potrebna za vzdrzevanje neke distribucije;

 - Bug tracking system
 - Mailing liste
 - ftp serverji
 - build environment
 - testno okolje

Za prve stiri zadeve lahko poskrbi Lugos, za zadnjo zadevo lahko poskrbijo
clani drustva in ostali zanesenjaki, ki jih kaj takega veseli. :)

Poleg tega je potreben se nekdo oz. skupina njih, ki bo vse skupaj
koordiniral.

Kaj je potrebno narediti posamezniku, tistemu, ki bi rad pomagal pri celi
stvari? Najprej je dovolj to, da zacne Pingo 2.0 uporabljat in posiljat bug
reporte. To je prvi korak. Tole je projekt za recimo, takole na oko vsaj
priblizno petdeset ljudi. Mogoce kaj manj, ce so dobro organizirani. Seveda
je govora o koncnem izdelku, ki je ziva distribucija, katere nove verzije
izhajajo v nekih rednih ciklih...

Osnovno delo, ki ga opravlja nek 'package maintainer' na distribucije se pa
sestavlja iz priblizno naslednjih stvari:

 - budno spremljanje paketa, ki ga vzdrzuje
 - izdelava RPM paketa
 - odprava manjsih bugov
 - feedback o bugu originalnemu avtorju (contribution to open source ;) )
 - security patches

'Build Master' bo moral znat narediti svezo distribucijo... :)
Ljudje, ki bodo skrbeli za installer, se bodo morali ukvarjati z malo bolj
'brain teaser' problemi...

Vse skupaj zveni kot precej velik zalogaj in tudi je. Ampak v drustvu nas je
veliko in projekt je v bistvu ze stekel. Pingo Linux se ze uporablja na
mnozici racunalnikov in dolocen feedback od uporabnikov ze prihaja. Samo
procesirat ga je potrebno zaceti.

Predlagam, da me sedaj se cim vec ljudi dopolne, ker sem najbrz v tem grobem
orisu marsikaj izpustil in da se razvije cim bolj burna debata.

9. decembra v torek pa se vsi dobimo na enem sestanku, kjer bomo lahko
stvari dorekli in morda ze razdelili prve naloge za tiste najbolj zagrete.

!!! VABLJENI VSI !!! (clani in ne clani)

Lp,
--
David!