[LUGOS] gov.si na linux

Andraz Tori Andraz.tori1 at guest.arnes.si
Fri Feb 28 00:23:50 CET 2003

V čet, 27.02.2003 ob 23:50, je neo81 poslal(a):
> pozdrav!
>
> Samo toliko da ves...na drzavni upravi je ze kr neaj linux
> serverjev...skoraj na vsaki lokaciji po eden...uglaunem laufa na njih domino
> server, arc server, na kr ene pari(eni od teh najvecji) pa tut samba kot
> edini file in print in domenski streznik.
>
> Kar se pa tice centralnih serverjev(dns, pa neki oracli) so pa itak vec kot
> pol unix/linux masin.

Tnx za info
Dobro je vedeti, ... kje je že Lugos PRjevc, da si bo tole vse zapisal
in uporabil v naslednjem PR sporočilu?

> Na linu pa delovne postaje neujo selil, ker roko na srce linux kot delovna
> postaja se ne dosega funkionalnosti win2000/xp delovnega okolja(v navezi z
> win2000 AD seveda). Prva leta pa se itak nebi financno obneslo(pa tudi ce bi
> se, vemo koliko uprava gleda na dnar).

Sploh ne, za začetek bi lahko se resno lotili OpenOfficea, če je
potrebno tudi tako, da se najame dva programerja, ki bi se lotila tistih
stvari, ki državno upravo najbolj bolijo (roko na srce, kvaliteta
OpenOfficea je velikokrat precenjena).

Treba je _zdaj_ razmišljat koliko bodo rešitve stale v kontekstu nekaj
let... Če se tako odločijo za OO jim to, v hipotetičnem a precej
neverjetnem primeru, da linux postane primeren za njihov desktop, lahko
koristi, ker bodo lažje potem menjali spodnjo platformo.

Ne vem če je res, da ibmju že šepetajo če bi se dalo dobiti lotus
clienta za linux...

Dejstvo je da državna uprava NI naredila nobene študije o tem kaj bi
ekonomsko zanjo in za njeno okolico (industrija informatike) odločitev
za bolj jasno začrtano opensource smer pomenila. Študija ki je bila
narejena je tak pesek v oči, da kar boli. Gre za zavajanje javnosti.

Uprava ima to prednost, da rabi zelo omejen nabor aplikacij (v nasprotju
z nekaterimi drugimi panogami - DTP itd...)

> PS: ze vidim kako bodo zgornje besede glede 2000/xp sprozile plaz(upam da ne
> grozilnih) replayev :)

Tisto kar oblasti upravi manjka sta strategija in drznost (pa naj bo to
drznost da se reče odločni NE ameriškim naftosesom, ko hočejo prevažat
morilski vlak skozi naše kraje, ali pa drznost da se podajo na free
software pota in brezpotja). Le tako se da prebiti v informatizirano
družbo. Če vanjo sploh hočemo.

Seveda je najlažje opazovati, kritizirati in se delati pametnega...
Ampak po pogovorih z nekaterimi ki odločajo o tem kaj se bo kupovalo sem
videl predvsem to, da nimajo nobene vizije.

Mi ni jasno kako lahko se gremo razvijat informacijsko družbo, brez da
bi imeli eno resno skupino ta think tank.

Ob pogovoru z enim funkcionarjem sem poslušal o tem, kako je MS good,
ker računajo da bodo podjetja lahko prodala potem drugim državam iste
rešitve kot jih bodo razvila tu. Kako bodo letno prinesla notri količino
denarja ki zaradi licenc odpotuje iz slovenije mi pa ni znal razložit.

(sorry, tale msg ni bil namenjen kot odgovor tebi, bolj to da na papir
oziroma v elektrončke razlijem svojo solzico razočaranja nad
nesposobnostjo oblasti)

Lep pozdrav
Andraž Tori