[LUGOS] Zamenjava UID in GID

Nejc Skoberne nejc.skoberne at guest.arnes.si
Wed Dec 24 11:28:18 CET 2003

Zdravo.

> V sluzbi imamo nekaj masin, na katerih imamo zelo nizke UID in GID stevilke.
> Sedaj se nam te mesajo z sistemskimi na drugih masinah. Torej moramo stevilke
> spraviti dovolj visoko, da se to ne bo vec dogajalo. Jaz sem se odlocil kar
> nad 1000. Ali je to OK oz. ali so te stevilke kakorkoli omejene?

Kolikor vem sta UID in GID 16-bitni stevili, torej je zgornja meja
2^16 - 1 = 65535. Torej vec kot dovolj "prostora".

> Pa se nekaj! Nato bom moral vsakemu uporabniku urediti lastnistva za njegove
> datoteke. Ali obstaja kje kasen program ali skripta, ki bi to uredila za ves
> sistem. Imamo cca. 20 uporabnikov in bo tega veliko, ce bom delal "na roke".
> Kolikor vem se lahko uporabnikove datoteke nahajajo v njegovem home in /tmp.
> Seveda tudi kje drugje, ce ima tam pravico pisati. Ali sem izpustil kaksno
> mesto?

To bi se dalo lepo resiti kar z (ba)sh skripto.

Za /home direktorij bi to izgledalo verjetno nekako takole:

#!/bin/bash
for foo in `cat /etc/passwd`
do
  user=`echo $foo | cut -d: -f 1`
  chown -R $user.users /home/$user
done

Za /tmp je malce tezje ker tam nimas direktorijev (verjetno?) in bi
moral najprej stara lastnistva pogledat. Bodo stari in novi UID-i v
kaksni "smiselni" povezavi? Recimo da bi bil stari UID 101 novi pa
1101? Ce ja, potem je to verjetno dosti enostavno nardit.

--
Nejc Skoberne
Grajska 5
E-mail: nejc.skoberne at guest.arnes.si