[LUGOS] SUN vs PC

Uroš Golja goljau at comcom.si
Wed Dec 10 09:45:59 CET 2003

Hm, tale debata cilja na tisto večno vprašanje: ali je bolje brand-name
mašina ali tajvanski x86  PC kompatibilec. No, jaz trdim, da je glede na
trenutno situacijo v Sloveniji  bolje ostati na PC kompatibilcih. Zakaj?

- performančno gledano je PC v špici, samo pravi hardver zanj je treba
najti (zato pa so testi v revijah!),
- okvare so zelo zelo zelo redke, če:
    - hardvera ne ganjaš preko specifikacij (overclocking in podobno!),
    - če se držiš firm, ki so na dobrem glasu (primer: Viking RAM moduli),
    - če poskrbiš za ustrezno hlajenje sistema.
- rezervne dele imaš za vsakim vogalom, dobavni roki so kratki, cene
mnogo nižje kot pri brand-name mašinah,
- ni bolj standardnega računalnika od tajvanskega PC-kompatibilca.

Za ilustracijo naj podam slikovit primer: nekoč smo partnerju na
Hrvaškem uturili Compaqov strežnik (proliant DL nekaj). Strežnik je bil
še kar mission-critical in je kajpakda crknil. Treba ga je bilo
zamenjati, novega pa od nikjer. Folk je težil, hlače so se tresle, ampak
prej kot enem tednu ni šlo. Bilanca? Slaba volja in bogisgavedi kolik
šoldov za nov strežnik, servis in posredovanje.

Še kontraprimer: drugemu parternju, ravnotako na Hrvaškem, je takisto
crknil mission-critical strežnik. Ta strežnik je bil povsem navaden, že
več let star tajvanski PC kompatibilec, ki so se mu napihnili
kondenzatorji na matični plošči. Slaba roba pač. Pri prvem lokalcu (za
vogalom!) sem nabavil matično ploščo, procesor in RAM  (vse skupaj nekaj
čez 50K SIT). S sodelavcem sva se nato odpeljala do Zagreba, eno uro
šrafala PCa, glumila budale in si pravila mastne vice, šla v bližnji
kafič pogledat hrvaške dečve (nič kaj prida) ter se kočno spokala domov.
Bilanca? 50 jurjev za dele, 50 jurjev za potne stroške in dnevnice.
Situacijo smo rešili v parih urah.
Aja, crknjeni matični plošči sem zamenjal kondenzatorje. Že skorajda dva
neprekinjeno tiktaka kot nekakšen linux strežnik za... pač raznorazne
stvari.

Howgh, govoril sem.