[LUGOS] Remote desktop

Miroslav Jurkas miroslav.jurkas at ensico.si
Wed Oct 30 17:16:14 CET 2002

Martin Goršek wrote:

> Kako bi dostopal do moje linux mašine, z windows mašine.
> Rad bi npr. iz službe spremljal dl, poganjal skripte itd..
> Oba računalnika sta na adsl-ju.
> Nekakšen Xhost za windowse ?

Nekaj uporabnega si že dobil. Predlagam ti še tole rešitev:
- z neta pobereš cygwin z Xi (www.cygwin.com) in ga namestiš - odkljukaš vsaj openssh in XFree)
- za tekstovni dostop uporabiš openssh (v bash prompt-u kar ssh)
- za grafični dostop pa:
  - ssh strežnik (in klienta) skonfiguriraš tako, da ti naredi komprimiran tunel za X seje...
  - zaženeš X strežnik na lokalni (tvoji winsi) mašini
  - v/na bash promptu narediš export DISPLAY=127.0.0.1:0.0, s čimer poveš SSHju, kam naj naredi redirect...
  - odpreš ssh sejo do službene mašine (ssh user at masina.v.sluzbi) in se prijaviš
  - iz odprte ssh seje preprosto poženeš grafični program (npr. netscape - slab primer, ker dela počasi) in stvar dela v okviru pasovne širine, ki jo imaš na voljo in performančne zmožnosti, ker stvar vse podatke razmeroma močno kriptira...

To varianto jaz občasno uprabljam za administriranje na daljavo, ko kakšno malenkost rabim narediti z GUI programom (npr. user manager...).

Lep pozdrav
  Miroslav

** ENSICO d.o.o. www.ensico.si                 **
** miroslav.jurkas at ensico.si                   **
** project manager & unix system administrator **