[LUGOS] Alternetiva /etc conf. datotek

David Ipavec david.ipavec at amis.net
Wed Nov 27 21:58:33 CET 2002

On Wed, Nov 27, 2002 at 02:20:28AM +0100, Aleksander Kmetec wrote:

> O enotnem načinu zapisa večine konfiguracijskih datotek razmišljam že
> kar nekaj časa. In čeprav večina tukaj nasprotuje XMLu, se mi ravno to
> zdi najboljša rešitev; namreč iz razloga, da omogoča več, kot samo
> konstantni format.
>
> Po moje bi vsak poskus standardizacije conf datotek v tem trenutku
> spodletel, ker med developerji vlada splošno prepričanje, da znajo
> izumiti boljše kolo/bolj toplo vodo/itd. in se pri vsakem projektu na 1.
> mestu TODO liste znaje "create new .conf file format".

Ce bi iz nule delal OS bi bilo po moje najboljse, ce se program ne bi
ukvarjal katero datoteko mora prebrati, in kako dobiti nastavitve,
program bi samo klical neko standardno funkcijo npr.
get_config("users.david.password")
in dobi geslo  uporabnika david

> Različni formati seveda za sabo potegnejo kup stvari, kot npr. izdelava
> konfiguracijskega programa (po možnosti 2 verzij, za X in konzolo),
> spreminjanje programa z vsako spremembo formata, itd. Tako bo 15
> različnih projektov reševalo iste probleme, samo zato, ker so
> prepričani, da znajo bolje od ostalih.

Kako se ti zdi moja ideja opisane v enem drugem sporocilu ?

> Verjetno je vsem jasno, kako bi enotni format rešil nekaj od teh
> problemov. Ampak zakaj ravno XML?
> - XML zraven svoje očitne funkcije, shranjevanja podatkov, omogoča tudi
> opisovanje veljavnih podatkov (DTD ali schema). S tem se reši že en
> programski problem: validacija pravilnosti konfiguracijske datoteke je
> mogoča z enim samim programom za različne projekte.

Kjer je potrebno vpisati IP,
ali zazna kot napacen podatek 1.2.3.260

> - Distribucija nove verzije programa bi morala vsebovati samo
> spremenjeno opisno datoteko. Sprememba config programa ne bi bila potrebna.
> - Z dodatno datoteko z opisom menijev/dialogov/etc bi bil definiran
> celotni interface config programa, kar bi definitivno zahtevalo manj
> dela, kot pa programiranje od začetka.
> - Vsi tisti, ki ne uživajo v pisanju dokumentacije, bi verjetno znali
> ceniti možnost, da bi se iz teh datotek dalo na dokaj enostaven način
> generirati skelet dokumentacije. Just add explanations.

Slabo poznam XML, samo mislim da ni primeren za config datoteke,
prinese sicer nek standardni format kar je dobro,
je pocasen za parsat,
ce hoces spremeniti  samo eno nastavitev, moras celo datoteko prebrati
spremenit in ponovno zapisati na disk.

Resitev je  kot sem zgoraj opisal, da se program ne ukvarje kje dobi
nastavitve, pa naj bo to XML datoteka, podatkovna baza, ...

Kaj pa pretvorba iz XML v navaden format
X86Config.xml --> X86Config
je to enostavno, verjetno da, ce ni potrebne obratne poti.

Urejas XML datoteko, in da ohranis kopatibilnost, pretvoris v
format ki jo program razume.

> To bi prineslo bolj ali manj konstatni look & feel tako za
> konfuguracijske programe, kot tudi za dokumentacijo. In morda tudi nekaj
> manj "documentation goes here" sporočil.

Daj mi kaksen link kjer bi bilo na enem primeru opisana prednost XML,
XML je meni dokaj neznan, to ze vem kako izgleda tektovna datoteka,
ampak v cem je prednost.

--
 David Ipavec <david.ipavec at amis.net>
 PGP/GnuPG Public Key available at keyserver