dva linka, upam da ena resitev, nic kaj dosti pameti :)

rok lugos at s-je.sik.si
Sun May 26 01:09:35 CEST 2002

Dragi moji sodrzavljani/ke!

V tezki muki pisem te vrstice, saj me pesti in tare mnogo tezav. Naj Vam
zaupam (le) eno...

Nekje majo zdaj staln link do arnesa z 32 ipji (maksa /27). Za link skrbi
en lustn ciscotov router. Na ta net so povezani wksji, pa tud kaksn
servercek se najde. Zdej so se pa ti ludje, ki so tam kao sefi odlocl
da bi blo ql ce bi vsej stvari se dodal en adsl link. tu se pa stvari
zacnejo zapletat (vsaj zame). Poleg tega prekrasnega adsl paketa nasega
vrlega nacionalenga ponudnika taksnih in drugacnih storitev nameravajo
opravit se nakup ene 50 cukov vrednega zyxlovga routerja zywall 1,ki med
drugim podpira tudi pppoe. Link bi pa radi nastimal takole:

obdrzal bi radi zdejsnje ipje (193.2.x.y), default gw pa bi iz ciscota
prestavl na zywall (nat), s tem, da bi se vse zadeve, ki po defaultu
sodijo na arnes, tja tudi sle direkt, ne pa preko adslja. Jst sm pa zacel
razmisljat o malo 'cheaper' varianti. Tisti linux box, ki domuje tam, bi
usposobu kot vmesni clen namesto zywalla. V dokaz, da mislim resno sem
narisal se to lepo slikico (ki jo lahko komentirate po mili volji ;)

         <212.?>      +-------+
<siol>-adsl-modem-----+       |
                      | linux |
<arnes>-isdn-router-+-+  box  |
     <193.2.x.y/27> | |       |
                    | +-------+

                    +-+----+---+----+...
                      |    |   |    |
                    wks1 wks2 wks3 wks4

- ipji (na wksjih) bi ostali taksni, kot da adslja sploh nebi bilo;
- linux box bi poskrbel za default route (adsl);
- z iptables pa bi se vrsila pretvorba, da bi paketki nazaj prihajali po
  adslu in ne isdnu;
- vsi paketi, namenjeni na arnesov network bi ubrali pot preko isdna
- na dhcpdju na linux boxu bi spremenu default route za wksje iz isdn
  routerja na ip od linuxa.

Tukaj me pa zanima, ce je stvar izvrsljiva tako, kot sem si jo
predstavljal. Sem morda na kaj pozabil? Slisati zelim vse kritike :)

Hvala ze vnaprej...

lp, rok.