[LUGOS] programski IDE mirroring (RAID)

Jure Pecar pegasus at telemach.net
Wed May 22 20:46:56 CEST 2002

On Wed, 22 May 2002 11:11:58 -0700
"Rok Krajnc" <rok_krajnc at lycos.com> wrote:

> Aja: jaz sem poskusil v mojem prejsnjem rac., ki je bil prizgan,
> izvleci disk. Racunalnik je se kar deloval. Disk sem potem tudi
> vstavil nazaj. Racunalnik je se kar deloval. Takrat se nisem vedel, da
> lahko tako unicis disk in/ali kontroler :)

ne bos verjel, ide diski so z malce pazljivosti popolnoma hot swappable.
(floppyji so bli ze od nekdaj)

micro howto:

imej root na scsi disku, scsi staticno skompajlan v kernel, ide pa kot
module;

recimo da hoces odklopiti hdc:

	umount /dev/hdc
	hdparm -y /dev/hdc
	rmmod [all ide modules]
	odklopis power kabel
	odklopis ide kabel
	odneses disk ...

priklop je tocno obraten postopek:

	[ide modulov ne imej nalozenih]
	prineses disk
	priklopis ide kabel
	priklopis power kabel
	[tu ide bus stekne - lucka sveti, ce so moduli ze prej bli notr]
	modprobe ide-probe-mod
	[sprozi rescan in reinit ide naprav]
	mount /dev/hdc ...

uspesno uporabljam ze od p200 masine naprej.

malo je smotano, ker recimo ce mas dva razlicna ide kontrolerja, ne
mores loceno delat z njima, ker ide modul vkljucuje podporo za oba ...
torej je nujno imeti sistem na ne-ide napravi. zadnji hdparm in zadnji
umotvori Andreja Hedrika pa ze omogocajo rescan ide busa med delovanjem
... treba sprobat v bliznji prihodnosti.

--

Pegasus

Imagine if every Thursday your shoes exploded if you tied them the usual
way.  This happens to us all the time with computers, and nobody things
of complaining.
		--Jeff Raskin