[LUGOS] programski IDE mirroring (RAID)

Jure Pecar pegasus at telemach.net
Tue May 21 23:08:58 CEST 2002

On Tue, 21 May 2002 18:25:47 +0200
Bostjan Jerko <bostjan.jerko at mf.uni-lj.si> wrote:

> Pozdrav !
>
> A kdo laufa softwerski IDE mirroring (RAID)? Zanimajo me predvsem
> performance - ali se zadeva obnese, kot file/printer server za okoli
> 200 ljudi, kaj pa kot Oracle server?

Vecino stvari delam samo se z sw raidom. Softverski raid je v vecini
zahtev, ki jih pricakujes od diskovja, superioren glede na hardverske
resitve. Edini + pri hardverski resitvi je to, da med kontrolerjem in
cpujem prenasas podatke samo 1x, pri sw resitvi pa tolikokrat, kolikor
imas diskov v raid polju (100% drzi za raid1, manj za raid0 in 5) ter
tako veliko hitreje zabases pci bus, vendar se pri danasnjih serverskih
platah z vecimi 64bit/66mhz pci vodili in pri prihajajocih s pci-x to
dokaj iznici.

Konkretne stevilke za raid5 cez 8 5400 rpm ide diskov z dostopom prek
NFSa so:

------Sequential Output------ --Sequential Input- --Random-
     -Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr- --Block-- --Seeks--
Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP  /sec %CP
512M  4217  95  9216  14  5103  16  3878  94 10636  14 284.5   4
     ------Sequential Create------ --------Random Create--------
     -Create-- --Read--- -Delete-- -Create-- --Read--- -Delete--
files /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP
   16  342  10  2610  38  1045  24   324   9  2782  23   495  10

Ce delas file server na 100mbit ethernetu, ti to ne bo problem, ker bo
bottleneck itak mreza. Eden boljsih trikov pri podatkovnih bazah pa je
uporaba ext3 v full journaling nacinu, ki je v teoriji najpocasnejsi,
vendar pri bazah in mail queuejih dela cudeze.

Kreiranje samega raid polja ti vecina danasnjih distribucij ponudi ze ob
instalaciji, pravtako pa danes najbolj pogosto uporabljana boot loaderja
lilo in grub z njim nimata tezav in se znata bootat z njega ter pravilno
hendlata manjkajoce diske ze ob bootu.

--

Pegasus

Imagine if every Thursday your shoes exploded if you tied them the usual
way.  This happens to us all the time with computers, and nobody things
of complaining.
		--Jeff Raskin