[LUGOS] ADSL?

Jure jure at aufbix.org
Tue Mar 26 15:22:24 CET 2002

On Tuesday 26 March 2002 14:07, mrandrej66 at volja.net wrote:
> 1. Žaljiv in podcenjevalen odnos, ter pričakovanja tebe
> (in mogoče še koga?), da bomo  dosegali ali celo
> presegali tvoj IQ mnoge na  tej listi odvrne od tega, da
> bi sploh kaj vprašali. Res je, večinoma bi vprašali
> kakšno neumnost ali pa ponovili že zdavnaj oguiljeno
> vprašanje. Pa kaj potem, zato ni potrebno nikogar
> zmerjati in poniževati. Če poznaš odgovor na vprašanje
> odgovori, če pa si ne moreš pomagati - obstaja tudi
> logus-bla.

Ja, saj bi odgovoril tja, ampak po tem bi se vedno
nosil obcutek krivde, zakaj nisem takoj dvignil veliko
prahu ob ideji da se taka rec kot DSL modem prikljuci
direktno v hub. To se mi zdi nedopustno, iz tvojega
maila pa krici navodilo, da je to cisto enostavno in
da deluje in ni vrag da kdo ne bi tega poskusil po tistem ko
je prebral tvoj mail.

> 2. Človek je vprašal kako naj usposobi ADSL in ne kako
> naj zavaruje ADSL poovezavo. Seveda si pravilno
> ugotovil, da to s HUB-om sploh ni varno početje za resno
> okolje. Večina uporabnikov doma uporablja W$ računalnike
> zato me zanima kakšna pa je razlika (razen cene, ki jo
> plačaš Telekomu) če priklopiš en en računalnik na vsako
> ADSL linijo ali pa več  računalnikov na HUB z eno ADSL
> linijo - hipotetično gre recimo za sosede v bloku.

Ja. Finta je v tem da to ni nobena resitev, ker (saj je
v threadu ze omenjeno) se nic ne spremeni, ce DSL
vstekas v hub. Edina topologija ki se mi zdi sprejemljiva
je da imas nek border gateway iz katerega gre potem
N segmentov, ta gateway odpre eno, dve ali poljubno
mnogo ppp povezav in na lokalnih segmentih dela
source address translation po potrebi. Ce ni tako,
je sumljivo in verjetno nevarno. Obstajajo tudi druge
resitve, ki pa so verjetno neprimerne za rezidencne
uporabnike.

> 3. Zraven ni bil serviser od Telekoma (ali sem napisal,
> da je bil Telekomov serviser, napisal sem samo
> serviser). Žaljiv odnos do udeležencev na tej listi
> (mene) še nekako razumem, med tem ko pa mi je tak odnos
> do tisitih, ki  se ne morejo braniti  nerazumljiv (ali
> je to logus lista ali klub opravljivcev). Če imaš s
> Telekomom neporavnane račune to reši z njim in ne na tej
> listi (kvečjemu na lugos-bla). Samo za informacijo -
> nisem simpatizer Telekoma, prej nasprotno.

Ah, telekomovi serviserji tudi takrat ko se lahko branijo
ponavadi se bolj butasti izpadejo, razen redkih izjem.

> 4. Samo za informacijo, serviserju sem dal en star HUB,
> da je preiskušal ali je dobro zvezal mrežo in ISDN
> linijo v enem UTP kablu. Seveda je potem bila vezava
> križna, zato sem potem moral uporabljati ta hub dokler
> tega serviser ni popravil. Notanje omrežje sta vedno
> bila na ločenih vmesnikih, vmes je bil vedno  požarni
> zid.
> Lep dan želim, Andrej

Ja, ok, razumem, ce bi to napisal ze prej se jaz ne bi trudil
z osvescanjem javnosti da je to zelo tvegana rec (v tvojem
sporocilu nikjer ne pise da v ta isti hub ni vkljuceno nic drugega
kot recimo firewall).

				Jure