[LUGOS] Backup na trakove

Jure Koren jure at aufbix.org
Mon Jan 21 12:03:28 CET 2002

Once upon a time, say on Mon, Jan 21, 2002 at 09:50:49AM +0100,
Nejc Skoberne sat down and thought...
> Postavljam Linux streznik, ki bo ISDN router in Samba server -
> nekaksno odlozisce za vse Windows postaje.
> Hotel bi, da se vsak vecer vse kar ljudje dajo na Sambo, backupira na
> eno tracno enoto. Glede na to, da nisem se nikoli videl tracne enote,
> me zanimajo vasa priporocila in izkusnje: katero enoto uporabiti,
> kateri softver, na kaj je treba paziti, kje je kaksna solidna
> dokumentacija.

Ce imas denar, potem kupi DLT. Hitro, zanesljivo in ni poceni.

Ce imas malo manj denarja kupi DAT. Malo pocasneje, zanesljivo
in ni pretirano drago. Kupi 12/24 GB (DDS3) enoto.

Kasete so kar drage, od 4 jurje za DAT do nekje 12 jurjev za
DLT. Potrebujes jih vsaj toliko kolikor je delovnih dni v
tednu (delovni dan je takrat ko se fajli mocno spreminjajo).

Ce nimas za DAT ni treba kupit nic, ker se mi zdi
da je vse ostalo ze malo passe (razen seveda backup
na kaksen ide raid-1 ali kaj podobnega, ki je danes
zelo poceni).

Jaz imam Compaqovo DAT, DLT in dve sonyjeve DAT enote, pa
v glavnem vsi delajo zelo v redu. Compaqov DAT sicer noce
delat na enem ncr scsi kontrolerju, ampak na aha2940 pa dela
super.

Backupi na DAT so podobni temu:

  DUMP: Volume 1 completed at: Mon Jan 21 04:52:22 2002
  DUMP: Volume 1 7472250 tape blocks (7297.12MB)
  DUMP: Volume 1 took 2:05:44
  DUMP: Volume 1 transfer rate: 990 kB/s

DLT je obicajno vec kot enkrat hitrejsi in zmore precej vec
podatkov.

Ce delas samo backup ene particije in to ponoci, ko se ziher
nic ne spreminja, bos najbolj ziher ce ubijes sambo, remountas
read-only, dumpas (dump/restore, amanda, tar, karkoli pac hoces,
jaz se najvec delam z dump ali tar, amanda je zakon ampak ce
ne potrebujes kompleksnega backup sistema potem tudi amande ne)
in potem nazaj mountas read-write ter pozenes sambo. Tako bodo vsi
wintendo programi cisto zadovoljni s fajli, ce jih bos kdaj restoral.

--
Jure Koren                      |                       unix administrator
jure at kiss.uni-lj.si             |             gnu/Linux software developer