[LUGOS] dva ethX, en IP

Borut Mrak b at aufbix.org
Thu Apr 11 16:57:30 CEST 2002

On Thursday 11 April 2002 15:59, you wrote:
> Melo sem raziskoval moznost povecanja prepustnosti linka na eni masini s
> tem, da bi uporabil dve ethernet kartici.
>
> Situacija:
> |----------|        |--------|
> |
> |          |        | switch |
> |          |
> |          |--eth1--|        |
> |
> |----------|        |--------|
>
> Ce se ne motim, bi lahko s kerneli 2.2.x ali 2.4.x obe mrezni, eth0 in
> eth1 na masini A, spravil v en logicni device teql0 (TEQL -- Trivial or
> True Link Equalizer), kateremu bi dodelil en IP in routal nanj.
> Ali je kdo ze pocel kaj takega?

Nisem. To je mozno naredit, ce ti nekaj takega podpira tudi switch, kot lepo
pise pod CONFIG_BONDING:

If you have two Ethernet connections to some other computer, you can
make them behave like one double speed connection using this driver.
Naturally, this has to be supported at the other end as well, either
with a similar Bonding Linux driver, a Cisco 5500 switch or a
SunTrunking SunSoft driver.

Omenjeni TEQL omogoca hitrejse posiljanje stran s streznika (A), v drugo smer
pa si se vedno omejen na 100M. Slaba resitev torej.

Poleg tega ne vem kaj se pri TEQL dogaja z ARP tabelo v switchu, to bi bilo
potrebno preverit. Mozno je namrec, da bi Linux posiljal IP promet z ene IP
stevilke, ethernet frame-i pa bi imeli zaradi uporabe dveh mreznih kartic
razlicne ARP naslove...kot sem rekel, pojma nimam kaj se v resnici zgodi.

Po moje je dosti boljse ce si kupis gigabitno kartico (ce imas primeren
switch). V Sloveniji se dobijo za manj kot 50KSIT. Res da cez ne spravis
gigabita v sekundi, kaksni 400 mbit pa brez vecjih tezav.

Problem bondinga je tudi implementacija v switchu...kolikor vem, imajo
ciscoti s tem tezave, mozno pa je da bonding zelo (procesorsko) obremeni samo
nekatere cisco routerje. O tem sem nekaj slisal, kaj vec pa bi znal povedati
kaksen drug bralec.

> Ce to gre, bi lahko po enakem principu zdruzeval recimo tudi dva Siol-ova
> pppoe session-a, kar smo lahko spremljali na listi nekaj casa nazaj...

Ne. Pri bondingu gre za zdruzitev na (skoraj) fizicnem nivoju, ne pa
zdruzevanje PPP sessionov.

> [...]
> masini A in hkrati iz masine C na drugo kartico masine A. Ce je moje
> razumevanje switch-ev in hub-ov pravilno, se pri hub-u "slisi" (in moti)
> promet po celotnem mreznem segmentu, switch pa (poleg full-duplex
> sposobnosti) poskrbi se za nekaksno routanje paketov..., tako da se promet
> medsebojnih point-to-point povezav na segmentu ne moti med seboj. Se
> motim?
> Ce se ne, koliko hkratnih poti s polno hitrostjo je sposoben prenesti
> switch? Recimo povezave med B in C masino, D in E masino, F in G masino...

Cisto odvisno. Switchi so ponavadi narejeni tako, da imajo backplane dovolj
zmogljiv za switchanje toliko prometa, kolikor imajo portov, ni pa to nujno.
Preprican sem da switch za 20 jurjev bolj tezko switcha vec kot kaksnih 8
portov pri polni obremenitvi, ampak pri taki ceni pac velja tisti pregovor o
denarju in muziki.

Jaz recimo uporabljam nekaj opreme od Extreme Networks in te zivalce znajo
switchat na wire speedu (= s polno hitrostjo) 256 100M portov, 64 1G portov
(8 modulov po 32 100M ali 8 1G portov, kolikor gre recimo v Alpine 3808),
zraven pa delat na portih se packet filtering ipd, hkrati pa to sploh ni
najvecji switch, ki ga proizvajajo.

Na zalost nimam toliko masin, da bi (take) performanse preizkusil v praksi,
verjetno pa tudi ni ravno pricakovat da si bo tako opremo privoscila vsaka
manjsa firma, prej se uporablja za datacentre, core routerje ipd.

lp,

- --
Borut
b at aufbix.org
My hard disk is full! Maybe I'll try this message section thing.