[LUGOS] ADSL, pppoe, SIOL drop IP every X-hrs, static IP, tunnel

Ales Casar casar at uni-mb.si
Thu Nov 29 11:36:24 CET 2001

On Wed, 28 Nov 2001, Rok Krulec wrote:

> Ali se je ze kdo resno spoprijel s SIOL-ovo pametno idejo zamenjave IP-jev
> vsakih X ur in napravil, naprimer spomocjo nekega staticnega IP-ja, ki ga
> ima na razpolago na neki lokaciji, kaksen tunnel/VPN na SIOL-ov
> polavtomatsko-dinamicni IP in sicer tako, da po moznosti ne pade povezava
> ravno pri 649MB od 650MB, ki jih je imel za potegnit z neta.

Tocno s tem se nisem ukvarjal, sem se pa loceno s tremi (pod)problemi, ki
bi skupaj znali dati to resitev:

1. Uporaba SIOLovega ADSL. Stvar dela tudi pod Linuxom, zvezo sicer SIOL
   prekinja, vendar jo ni problem samodejno takoj po prekinitvi nazaj
   vzpostaviti. Seveda pa v splosnem dobis vedno drugi IP. In jasno, vse
   zveze tu preko so zaradi tega prekinjene.

2. Uporaba PPP over SSH over TCP over IP. Naceloma lepo dela, vendar ima
   nekaj stranskih ucinkov okoli routanja, saj do skoraj vseh
   (in oni do tebe) racunalnikov lahko prides po dveh v splosnem zelo
   razlicnih poteh, z razlicnimi IPji,... Izjema je tvoj server
   staticnega IPja in morebitni prvi gateway na poti do njega do katerih
   moras obvezno iti po tistem "zunanjem" linku. Nerodno pri varianti,
   ko bi na drugi strani bil zadaj za dinamicnim ADSL, je se to, da bi na
   PPP serverju staticnega IPja moral dovoliti SSH dostop siroki mnozici
   ljudi (vsem, ki lahko dobijo tisti dinamicni IP pri ADSL).

3. Uporaba klasicnega PPP preko dial-up dostopa s staticnim IP. V tem ni
   nic posebnega, omenjam pa tukaj to zato, ker se mi je v zadnjih 7
   letih, kolikor casa nekje to ze bolj ali manj intenzivno uporabljam,
   kar nekajkrat zgodilo, da se mi je telefonska linija prekinila. Ce sem
   razmeroma hitro po prekinitvi (recimo do kaksnih 2, 3 minut) uspel
   ponovno vzpostaviti PPP zvezo, so TCP zveze navadno *ostale aktivne*!
   Pozor, slo je za staticne IPje in sem pri ponovni vzpostavitvi PPP
   zveze imel isti IP kot prej. Drugace pa sem uporabljal ves standardni
   SW brez kakrsnegakoli patchanja. Vse skupaj je do neke mere odvisno
   tudi od srece, kdaj se kak timer iztece. Ampak ce zvezo uspes nazaj
   vzpostaviti res hitro (ugibam, da bi pri ADSL to morda slo v 5
   sekundah), imas zelo dobre moznosti, da ti skoraj vse povezave
   ostanejo aktivne.

Poskusi in porocaj o rezultatih. Sam nimam na voljo nobenega ADSL dostopa
za tako igranje. Pa moti me tudi to, da bi nekje dovolil SSH dostop celi
Sloveniji.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar at uni-mb.si, A.Casar at ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar at s-gms.ms.edus.si
University of Maribor       | DECnet:   RCUM::ALES
SLOVENIA                    | WWW:      http://www.el.feri.uni-mb.si/~ales/